کد خبر: ۷۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

آغاز دومین سوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامت در آباده + عکس

در شهرستان آباده 5 گروه نمایشی تعزیه فعالیت می کنند و با توجه به اینکه هنر تعزیه خوانی در شهرستان آباده از قدمت بالایی برخوردار است اما متاسفانه اجرای عزاداری در قالب تعریه، در شهرستان بسیار کمرنگ شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، دومین سوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامت با حرکت نمادین کاروان اسرای اهلبیت امام حسین علیه السلام، کار خود را در آباده آغاز کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده با بیان این خبر افزود: در شهرستان آباده 5 گروه نمایشی تعزیه فعالیت می کنند و با توجه به اینکه هنر تعزیه خوانی در شهرستان آباده از قدمت بالایی برخوردار است اما متاسفانه اجرای عزاداری در قالب تعریه، در شهرستان بسیار کمرنگ شده است.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را احیای هنر نمایشی تعزیه و بازخوانی واقعیت های واقعه عاشورا در قالب نمایش ذکر کرد و گفت: از آنجا که عمده عزاداری ها در دهه اول محرم برگزار می شود، برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی مذهبی علاوه بر اینکه فرصتی برای عرض تعزیت و عزاداری است، نسل جدید را با پیام های عاشورایی که متاسفانه در شهر ما کمرنگ شده است از جمله امر به معروف و نهی از منکر آشنا می کند.

دومین سوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامت به مدت 8 شب با اجرای گروهای شهرستان آباده و یزد و اصفهان در زینبیه آباده واقع در بلوار شیخ عطار از روز پنج شنبه آغاز شده است.

این سوگواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده با همکاری گروه های تعزیه خوانی شهرهای صغاد و بهمن و سورمق و هیات زینبیه(س) شهرستان آباده برگزار می شود.

سوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامتسوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامتسوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامتسوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامتسوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامتسوگواره تعزیه اسوه صبر و استقامت

انتهای پیام/


نویسنده :
رسول اقلیدی
برچسب ها: تعزیه
نظرات بینندگان