کد خبر: ۷۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
رئیس بسیج دانش آموزی استان فارس:

کمک 250 میلیون ریالی شهرداری به بسیج دانش آموزی/ نوک حمله تهاجم فرهنگی دشمنان در کف حیاط مدرسه

دوستدار گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما راهکار دانش‌آموزمحوری برای تمرین مدیریت و بر عهده گرفتن مسئولیت است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس بسیج دانش آموزی استان فارس بعدازظهر دوشنبه 11 آبان 94 که به مناسبت روز دانش آموز در صد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز حضور یافته بود، اظهار کرد: نوک حمله تهاجم فرهنگی دشمنان در کف حیاط مدرسه رخ می‌دهد اما بودجه و تمرکز و فعالیت‌های ما در جای دیگری است و دلسوزان باید برای غفلت زدایی در این زمینه اقدام کنند.

محمد جعفر دوستدار با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام‌شده و موفقیت های بدست آمده در نظام جمهوری اسلامی غفلت‌هایی نیز داشته‌ایم، گفت: یکی از غفلت‌های ما، غفلت از مسجد بوده چراکه بعد از انقلاب، حاکمیت احساس کرده که چون انقلاب از مسجد نشأت‌گرفته مساجد مشکلی نخواهند داشت و مردم نیز گمان کرده‌اند حکومت متولی مساجد است و این غفلت باعث شده که اکنون با 15 تا 16 متولی مساجد مظلوم و مهجور بمانند.

به گفته وی، مساجد ما کم‌جمعیت و کم رونق شده و تنها کارکرد آنها به نماز محدودشده که گاه با جمعیت کم جوان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با اظهار اینکه غفلت دیگر ما، غفلت از نوجوانان و جوانان بوده است تصریح کرد: برخی افراد کار فرهنگی برای کودکان را دون شأن خود می‌دانند درحالی‌که شهید مطهری که اصول فلسفه و روش رئالیسم را نوشته، داستان و راستان را برای کودکان تألیف کرد و اهمیت این کار را کمتر نمی‌دانست.

دوستدار با بیان اینکه در بسیج دانش‌آموزی حرکت‌های خوبی با حمایت شورا و شهرداری انجام‌شده که اگر این حمایت‌ها تکمیل شود می‌توانیم در راستای غفلت زدایی بهتر کار کنیم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما راهکار دانش‌آموزمحوری برای تمرین مدیریت و بر عهده گرفتن مسئولیت است که این ابتکار از شیراز شروع شد و اکنون در کشور اجرایی شده است.

وی افزود: در این راستا 4 هزار دانش‌آموز را آموزش دادیم تا مسئولیت بسیج دانش‌آموزی را برعهده‌گرفته و کادرسازی انقلاب از این طریق محقق شود همچنین 65 گروه جهادی دانش آموزی در استان فارس فعال هستند و علاوه بر آن برگزاری طرح‌هایی مانند سراج و پیمان جوانمردی در راستای افزایش حس دگر‌خواهی در دانش آموزان مدنظر قرار گرفته است.

دوستدار با ارائه گزارشی از عملکرد بسیج دانش آموزی، گفت: تولید نوشت‌افزار با مفاهیم بومی یکی از کارهای بسیج دانش آموزی است که کاراکتر «امین و مینا» در این نوشت‌افزارها بومی‌سازی شده و معرفی شخصیت هایی مثل ملاصدرا و شهدا بواسطه این نوشت افزار ها صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:سعی می شود مباحثی مانند نماز جماعت، بحران آب و ... نیز از این طریق فرهنگ سازی ‌شود ضمن این‌که سررسید از «مهر تا مهر» و مجموعه کلیپ‌ها و کتاب‌های با محوریت آموزش سبک زندگی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی فارس عنوان کرد: در طرح آیه‌های تمدن بیش از 7 هزار دانش‌آموز خدمات علمی رایگان دریافت می‌کنند و بسیج دانش‌آموزی فعالیت‌های متعددی را برای شکوفایی استعدادهای نخبگی به‌ویژه درزمینهٔ «آی تی» و رباتیک انجام داده است.

وی طرح همکلاسی آسمانی برای معرفی شهدای دانش‌آموز، اجرای دوره تربیت مدیران تراز انقلاب، راه‌اندازی دو مسجد دانش‌آموزی در شیراز و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی برای افزایش مطالعه و دیدار فرماندهان دفاع مقدس با نوجوانان را از دیگر موارد فعالیت بسیج دانش‌آموزی دانست.

در این جلسه اسدی، معاون مالی اداری شهرداری شیراز طرح دو فوریتی کمک 250 میلیون ریالی شهرداری به بسیج دانش آموزی را ارائه کرد که از طرف شورای شهر شیراز نیز به اتفاق آرا به تصویب رسید. همچنین در این جلسه از 8 نفر از دانش آموزان نمونه بسیجی تقدیر شد.

نظرات بینندگان