کد خبر: ۸۱۹۵۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
مجلس برگر 4/ محرمانه های انتخابات را اینجا بخوانید

یک اصفهانی عامل اختلاف اصلاح طلبان شیراز/ خوش و بش دردساز عارف در تهران

با نزدیک شدن به زمان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری بحث های انتخاباتی در محافل مختلف داغ شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه با نزدیک شدن به زمان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری بحث های انتخاباتی در محافل سیاسی، رسانه ای، دانشگاهی و حتی خانوادگی داغ تر می شود. با وجود این که شورای نگهبان احراز صلاحیت کاندیدای مجلس شورای اسلامی را روز دوشنبه اعلام می کند اما گپ‌وگفت های انتخاباتی روز به روز بیشتر می شود. جریان های سیاسی نیز این روزها مشغول جلسات درون گفتمانی هستند تا لیست های خود را برای انتخابات ببندند. کاندیدای مستقل انتخابات نیز در جلسات غیر عمومی حضور و  آخرین برنامه های خود را تشریح می کنند. در این جنب و جوش ها سیاسی مسائلی در پشت پرده اتفاق می افتد که شیرازه قصد دارد آن را در قالب «مجلس برگر» به مخاطبان ارائه کند. شما می توانید با ارسال اخبار خود خبرنگار شیرازه شوید.

آخرین شنیده های انتخاباتی را در مجلس برگر بخوانید:

شنیده می شود:
یکی از نامزدهای اصولگرای مجلس شورای اسلامی که محبوبیت وی نسبت به دوره قبل در میان این جریان به طور محسوسی افت کرده است لابی سنگین انجام داده تا بتواند این بار نیز در میان لیست جبهه ی متحد قرار گیرد. وی که با عملکردش در مجلس نهم به تک روی در تصمیم گیری ها مشهور است، سال گذشته در اقدامی عجیب به دیدار هاشمی رفسنجانی رفت و قول و قرارهای وی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در برخی محافل خبرساز شد.
توسل به ظرفیت های قومی و زبانی یکی از مهمترین دستاویزهای این نامزد مجلس در فعالیت های انتخاباتی است.

شنیده ها حاکی از آن است که در برخی از حوزه های انتخاباتی افراد بدون در نظر گرفتن سوابق توسط هیئت اجرایی تایید صلاحیت شده اند. در همین رابطه روز گذشته نیز امام جمعه بوانات گفته بود: «جلسات بررسی صلاحيت کانديداها را در برخی شهرستان ها به تاخیر می اندازند تا وقت تنگ شود و افراد فلّه اي تأييد شوند». استاندار فارس هم در هفته های قبل با توصیه ضمنی به مجموعه های نظارتی گفته بود: اشکالی ندارد چهار نفر هم اشتباهی انتخاب شوند!

شنیده می شود؛ یکی از نمایندگان شیراز که در دوره های قبل بنابر توصیه بزرگان استان در انتخابات شرکت کرده بود این دوره به دلیل احتمال حضور یک نامزد خاص در لیست جبهه ی متحد اصولگرایی، ثبت نام کرده است تا شاید بتواند از این طریق از ورود وی به لیست جبهه جلوگیری کند.
این نماینده با سابقه مجلس که در گذشته به حضور جوانان و کادرسازی اعتقاد داشته اکنون در برخی محافل، ایستادگی در برابر نفوذ افراد مساله دار در جریان اصولگرایی و سوء استفاده آنان از این عناوین را علت ثبت نام مجدد خود در انتخابات عنوان کرده و تاکید داشته هنوز معتقدم که جوانان باید وارد این کارزار شوند.

برخلاف تصور که گفته می شد آمدن مصطفی معین به ماراتن  انتخابات شیراز می تواند انسجامی در بین نیروهای اصلاح طلب ایجاد نماید اما شنیده می شود؛ برخی جریان ها و حتی نامزدهای مطرح این جریان به کاندیداتوری مصطفی معین از حوزه شیراز اعتراض کرده اند. همین امر باعث بروز اختلاف نظرهای جدی طی روزهای اخیر در بین اصلاح طلبان شده است. برخی نیز معتقدند که چرا یک اصفهانی باید از حوزه شیراز نام نویسی کند؟ این مسئله در شبکه های اجتماعی با واکنش های جدی روبرو شده و بازنشرهای زیادی داشته است.
جمعی از جوانان اصلاح طلب نیز در شبکه های اجتماعی با انتقاد به عملکرد معین در دوران ریاست دانشگاه شیراز به بزرگان این جریان یادآوری کرده اند که اخراج گسترده اساتید و دانشجویان در آن مقطع باعث نگاه کاملا منفی اساتید و کارکنان دانشگاه شده و از آنان خواسته اند با در نظر گرفتن این مسایل باعث از بین رفتن آبروی اصلاح طلبان نشوند.

منابع نزدیک به اصلاح طلبان می گویند: وابستگی نامزدها به برخی قومیت ها و زبان ها یکی از معیارهای مهم در بستن لیست نهایی اصلاح طلبان در شیراز شده است. علاوه بر این اختلافات، دعوای اعتدال گرایان متمایل به دولت با سایر شاخه های اطلاح طلبان در بستن لیست نهایی باعث شده که افراد معتدل تر از شانس بیشتری در معرفی برخوردار باشند. گفتنی است این اختلاف نظر در تهران نیز مشاهده می شود.

اخیرا موسوی خوئینی ها معروف به مرد خاکستری اصلاحات گفته: «با بهره گیری از اصولگرایان عاقل می توان شورایی جدید تشکیل داد تا به نوعی از لیدری و ریاست عارف جلوگیری کرد». بعد از خط و نشان های خوئینی ها و اعلام این که ریاست عارف بر مجلس آینده باعث بروز مشکلات برای اصلاح طلبان خواهد شد، ظاهرا هاشمی رفسنجانی نیز به موضوع سرلیستی عارف ورود کرده است. خوش و بش و گفتگوی صمیمانه محمدرضا عارف و سردار محمدرضا نقدی رئیس بسیج مستضعفین در بیت رهبری نیز در چند روز اخیر به دردسری تازه برای وی تبدیل شده است.

برخی خبرها
از درون جلسه شورای اصولگرایان فارس حکایت از آن دارد که یکی از نامزدهای مجلس دهم با چاپ و توزیع برخی اظهار نظرات سران اصولگرایی در مورد عملکرد خودش در مجلس فعلی درصدد جلب نظر اعضای این شورا برآمده است. گفتنی است ظاهرا این تلاش ها تا حدودی جواب داده و نامبرده توانسته است قاپ جمعی از آنان را بدزد!

در اغلب حوزه های انتخابیه، جریان اصلاح طلب با ثبت نام چندین نفر از نامزدهای خود درصدد است، در صورت عدم تائید نامزد اصلی به گزینه های معتدل و سفیدتر خود دل خوش کنند. مصطفی کواکبیان در تشریح این سه دسته آنان را به نامزدهای طلایی، نقره ای و برنزی تشبیه کرده است! حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرمبید روزهای داغی را برای انتخاب گزینه نهایی اصلاح طلبان پشت سر می گذارد. اصلاح طلبان مهر و لامرد نیز در دو راهی انتخاب آقازاده ها و گزینه های حداکثری دو دل هستند.

ثبت نام آیت الله صفایی بوشهری از حوزه انتخابیه فارس در مجلس خبرگان صحت برخی پیش بینی های گذشته را در خصوص لیست نهایی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را دچار تردید کرده است.
برخی بزرگان از وی به عنوان جایگزین آیت الله حائری شیرازی که نامزد حوزه انتخابیه تهران شده است یاد می کنند. مذاکرات و رایزنی ها برای تکمیل این لیست ادامه دارد.

ترافیک دستغیب ها در شیراز در کنار تعدد فامیل های ظل انوار و نجابت کار را برای سه نماینده شیرازی مجلس فعلی سخت تر کرده است. آمدن سید احمدرضا دستغیب اصلاح طلب (فخرالدین) و سید عبدالحسین دستغیب نوه آیت الله شهید دستغیب در کنار نام احمدرضا دستغیب فرزند آیت الله سید علی اصغر دستغیب هم یکی از نکات جالب انتخابات 7 اسفند می باشد. حسین ذوالانوار نماینده فعلی در انتخابات پیش رو با حسین ظل انوار دو همنام دیگر انتخابات شیراز خواهند بود. محمد حسن نجابت فرزند مرحوم آیت الله نجابت با حسین نجابت نماینده فعلی تهران هم به جذابیت های ماراتن انتخابات می افزایند.
این گمانه زنی ها منوط به تائید صلاحیت افرادی است که از آنان یاد شد.

شما هم می توانید از این طریق خبرنگار شیرازه باشید.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
چرا نباید حرفهای حسین ظل انوار رو شنید؟ایشون از اولین خانواده های سه شهیدی استان هست.چرا نشنیده باید کسی را رد کنیم.اگر ممکنه یه گزارش از این بنده خدا بگذارید تا ما هم بتونم بهتر تصمیم گیری کنیم.
ممنون شیرازه جان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
شيرازه دروغگو استاندار فارس در خصوص معتمدين فرمودند 4 نفر هم تايييد .....
نه در خصوص كانديداي مجلس
از خدا و آخرت بترسيد خيلي ها اين متن ها رو مي خونند
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
حرص خوردن شما از آمدن معین و این تیترهایی که لایق ادبیات امثال شکوهی هست مایه ی امیدواری اصلاح طلبان هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
مگه استاندار فارس کجایی هستند که نگران غیربومی بودن نماینده مجلسید؟!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
لیست اصولگرایان شیراز نهایی شد
سید حسین ذوالانوار
جعفر قادری
حسین نجابت
فریدون عباسی
ناشناس
دست خدا يار و پشتيبان اصولگرايان مخلص و ثابت قدم كه نان به نرخ روز خور نيستند و اعتقاداتشان را بر مدار پست و مقام تنظيم نمي كنند كه مجبور به عدم شركت در انتخابات يا اعلام استقلال از اصولگرايي براي جلب راي بعضي ها شوند!