کد خبر: ۸۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
بازخوانی یک صفحه از تاریخ؛ چماق داران دیروز؛ فتنه گران امروز!

چه کسانی در شیراز عمامه نماینده امام را از سرش انداختند؟

تاریخ استان فارس و اسناد شفاهی و مکتوب شیراز از اهانت برخی افراد در شیراز به آیت‌الله احمد جنتی، فرستاده و نماینده امام خمینی (ره) در دهه 60 خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، این روزها که بحث احراز صلاحیت‌ها نقل محافل است و شورای نگهبان آماج هجمه قرار گرفته است، شیراز نیز از این ماجرا دور نمانده و برخی افراد نه چندان خوش سابقه به‌دنبال فضاسازی علیه این نهاد انقلابی هستند.

به گواه اسناد تاریخی، برخی افرادی که این روزها عزم ورود به مجلس خبرگان کرده‌اند، در سال‌های دهه 60 نیز در شیراز به ترک‌تازی مشغول بوده و به‌ویژه پس از شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب عرصه را برای جولان فراهم دیدند.

پس از انتصاب آیت‌الله محی‌الدین حائری شیراز به‌عنوان نماینده امام خمینی (ره) در فارس و امام جمعه شیراز برخی افراد که نسبتی با شهید محراب داشتند به حاشیه‌سازی اقدام کرده و فضایی متشنج را برای استان و شهر شیراز رقم زدند.

امام خمینی(ره) پس از تشدید درگیری‌ها بین هوادران جریان خاص منتسب به شهید دستغیب و هوداران آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله احمد جنتی را به‌عنوان نماینده خود برای حل و فصل این اختلافات به شیراز اعزام کردند.

پس از سفر آیت‌الله احمد جنتی به شیراز به منظور خاتمه دادن به این مباحث، تعدادی از طلاب هوادار جریان خاص منتسب به شهید دستغیب از ازدحام و شلوغی جمعیت استفاده کرده و در اقدامی اهانت‌آمیز عمامه فرستاده وقت امام خمینی(ره) به شیراز را هنگام رفتن به منبر به زمین انداختند.

امام با دریافت اخبار رفتار زشت هواردان این جریان خاص با آیت‌الله جنتی، ابراز ناراحتی و از طرفین اختلاف دعوت کردند تا برای پایان کشمکش‌ها در تهران حاضر شوند.

چه کسانی در شیراز عمامه نماینده امام را از سرش انداختند؟

اما این روزها سردمدار فتنه دهه 60 که عدم التزام عملی‌اش برای منویات ولی فقیه مبرز است بار دیگر برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرده است.

اگرچه اعلام کاندیداتوری برای انتخابات خالی از اشکال است اما طرفداران سید علی محمد دستغیب این روزها در فضای مجازی دقیقا در حال تکرار همان رفتارهای خود در دهه ۶۰ هستند.

دعوت به شورش خیابانی و اعمال خشونت، توسط حامیان مرجع تقلید فتنه گران ۸۸ به بهانه رد صلاحیت وی موضوعی است که بار دیگر انحراف فکری و اعتقادی این جریان را برملا می سازد.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴
0
عامو اینا غلط میکنند حرکتی کنند . به ولای علی ایندفعه کلکشونو میکنیم