کد خبر: ۸۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
رئیس اداره آموزش وپروش سپیدان خبر داد:

برگزاری اعتکاف علمی دانش آموزان دختر سپیدانی

برای اولین بار در شهرستان سپیدان طرح اعتکاف مطالعاتی همزمان با تعطیلات نوروز در دبیرستان خدیجه کبری (س) سپیدان برپا شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، جهت آمادگی دانش آموزان برای حضور در کنکور 95 اعتکاف علمی دانش آموزان در ایام نوروز برگزار شد.

سعید مهبودی، مدیر آموزش و پرورش سپیدان، در این باره گفت: متاسفانه کنکور باعث شده تا دانش آموان اوقات فراغت و تعطیلات نوروز خود را با استرس و با دغدغه خاطر سپری کنند.

در حالی که ماراتن کنکور 1395 کم کم به روزهای پایانی نزدیک می شود، اعتکاف مطالعاتی 26 نفر از دانش آموزان دختر سپیدانی به منظور کسب آمادگی بیشتر برای کنکور سال 1395، در ایام تعطیلات نوروز همچنان ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش سپیدان درخصوص اجرای طرح اعتکاف علمی نوروزی دانش آموزان دختر سپیدانی برای اولین بار اظهارداشت : هدف از برگزاری این برنامه، ایجاد بستری مناسب و فضایی آرام برای افزایش ساعات مطالعاتی دانش آموزان و استفاده بهینه از تعطیلات نوروزی دانش آموزان کنکوری است، گفت: زمان طلایی تعطیلات نوروزی و اثر آن در افزایش بازدهی کار دانش آموزان و همچنین درخواست والدین و دانش آموزان برای برگزاری این اعتکاف موجب شد تا پایگاه طرح اعتکاف مطالعاتی در ایام نوروز در دبیرستان خدیجه کبری (س) سپیدان آغاز به کار نماید

سعید مهبودی همچنین اضافه کرد: نظارت مستمر و روزانه مشاورین و تذکر و توجه دادن به نقاط قوت و ضعف دانش آموزان و پاسخ به سوالات آن ها از دیگر اهداف این اعتکاف می باشد

وی در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: ایام تعطیلات نوروز بهترین زمان ﺑﺮای ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻣﺮور دروس ﭘﺎﯾﻪ ﺳﺎل اول و دوم دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، دانش اموزان می توانند در قدم اول دفترچه‌ای برای ثبت برنامه مطالعاتي خود تهيه نمایند و در آن كليه فعاليت‌ها ومطالعات روزانه را ثبت نمایند، این کار برای برنامه ریزی بهتر و استفاده حداکثری از زمان تعطیلات بسیار مفید است؛ به طور کلی بهتر است 60 درصد از مطالعه روزانه به دروس اختصاصی و 40 درصد به دروس عمومی اختصاص داده شود. وی افزود: مربیان و معلمان مجرب در این طرح راههای یادگیری و کاهش استرس های قبل از کنکور را به دانش آموزان آموزش می دهند.

این اعتکاف که از بیست هفتم اسفندماه 94 آغاز شده است با استقبال چشم گیر دانش آموزان و والدین روبرو شده است از همین رو تا سیزدهم فروردین95 ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان