کد خبر: ۹۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

رقابت ۷۲هزار استان فارسی در کنکور سراسری

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: امسال ۷۱ هزار و ۸۱۹ نفر در استان فارس و ۳۰ هزار و ۳۰۹ نفر در شهر شیراز برای کنکور سراسری ۹۵ ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، سید محسن تق۷۲هزار نفر در استان فارس برای کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنندوی معاون آموزشی دانشگاه شیراز اظهار داشت: کنکور سراسری امسال در روزهای پنج شنبه و جمعه 24 و 25 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که در استان فارس 44 هزار و 535 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 8 هزار و 942 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 8 هزار و 125 نفر در گروه علوم انسانی، 6 هزار و 746 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و 3 هزار و 471 نفر در گروه آزمایشی هنر  به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر عصر پنج شنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می‌کنند.

تقوی افزود: کنکور سراسری امسال در 35 شهر استان فارس و 16 حوزه در شیراز برگزار می‌شود و باجه‌های رفع نقص در همه شهرستان‌ها به رفع مشکل داوطلبان می‌پردازند و همچون سال گذشته حدود 60 درصد شرکت‌کنندگان در کشور و استان را خانم‌ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز با اشاره به حساسیت بالای کنکور سراسری و تأکید بر برگزاری صحیح و سالم آن بیان کرد: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته با همه توان این آزمون را برگزار کرده و موفق شده است لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری کنکور سراسری از آن خود کند.

تقوی به ظرفیت پذیرش دانشجو و تسهیلات ویژه دانشگاه شیراز برای پذیرفته شدگان ممتاز کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: امسال حدود 2 هزار دانشجو در در مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز پذیرفته می‌شوند و دانشگاه شیراز با حدود 70 سال سابقه درخشان علمی آماده پذیرش دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان است.

نظرات بینندگان