کد خبر: ۸۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

نخستین سالن مجهز تئاتر شیراز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: ساخت این پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش شیرازه، احمد همتی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی فرهنگی شهرداری شیراز اظهار داشت: نخستین سالن تخصصی نمایش و تئاتر در کوی زهرا (س) به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این سالن نمایش و تئاتر تحت نظارت واحد عمران معاونت فرهنگی شهرداری شیراز اجرا می‌شود افزود: در این مجموعه سالن تمرین تئاتر نیز ساخته شده است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سالن نمایش و تئاتر کوی زهرا به مساحت 450 متر مربع در دو طبقه در زمینی به مساحت 800 متر مربع در حال ساخت است خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همتی از تجهیز مجموعه سالن نمایش و تئاتر کوی زهرا به سالن تمرین، سالن اجرا، اتاق گریم، اتاق کنترل نورپردازی استاندارد و گالری نمایش آثار هنرمندان خبر داد و تصریح کرد: در این مجموعه نمایش به صورت آزاد برگزار خواهد شد و هنرمندان می‌توانند به راحتی دکور و سکوی تماشاچی را که بصورت متحرک می‌باشد را تغییر دهند.

وی بیان کرد: در راستای تقاضای هنرمندان رشته تئاتر شیراز که در برنامه خندوانه در روز شیراز مطرح و قول آماده‌سازی چنین مجموعه‌ای توسط شهردار شیراز داده شد این مجموعه تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز عنوان کرد: در راستای افزایش ظرفیت فضاهای نمایشی در شیراز کلنگ‌ سالن اختصاصی اجرای تئاتر در بوستان نماز به مساحت 2 هزار مترمربع به زودی انجام خواهدشد که این امر نیز باعث گسترش خدمات مطلوب در حوزه تئاتر و نمایش به هنرمندان و مخاطبین این رشته را به دنبال خواهد داشت.

نظرات بینندگان