کد خبر: ۹۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
امام جمعه تشیع خنج در بیانیه ای به مناسبت روز قدس:

اسلام به ما آموخته که مسلمانی تنها به نماز و روزه و حج نیست

امام جمعه تشیع خنج در بیانیه ای ضمن اهمیت دانستن این روز مهم، از اقشار مختلف مردم خواست تا با حضور در راهپیمایی، انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام دارند.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه تشیع شهرستان خنج، بمناسبت روز جهانی قدس در بیانیه ای ضمن اهمیت دانستن این روز مهم، از اقشار مختلف مردم خواست تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی، انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام دارند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

"لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ" (سوره مبارکه مائده، آیه 82)

"روز قدس پشتوانه‌ امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور، امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگی است، روز مهمی است. ان‌شاءاللَّه امسال، هم در کشور ما و هم در کشورهای اسلامی دیگر، این روز، باعظمت‌تر از همیشه برگزار خواهد شد." (از فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۹۰/۰۶/۰۲)

ملت شریف، مؤمن و روزه دار شهرستان خنج؛

رمضان ماه کریمی است که به همه ما درس برادری و انسان دوستی می دهد، در سایه روزه داری در این ایام آموخته ایم که انسانهای شریف به دلیل علقه و پیوند توحیدی که با خدای خود دارند، قابل شایسته ترین احترام ها هستند و اگر خود بنا به دلایلی توان مطالبه حقوق و دفاع از حقوق خود را نداشته باشند، بر دیگران است که علیه عنصر ظلم و جنایت بشورند و تا آنجا که حقوق مظلوم را به تمامه بستانند با هر شیوه و وسیله ای مقابله نمایند.

اسلام به ما آموخته که مسلمانی تنها به نماز و روزه و حج نیست، که قیام نماز و مقاومت روزه و برائت حج در مبارزه علنی با مظاهر هرگونه فساد و ستم به همنوع است؛ هنوز یادمان نرفته کلام دلنشین امام امت را که فرمود: "فلسطین پاره تن اسلام است."

آری از فلسطین تا بحرین و یمن و عراق و سوریه و ...، همه و همه یک خط فکری و یک سیر نسل کشی و زدودن چهره خدا و دین از ساحت عالم را دنبال می کند و در همه این جنایتها رد پای صهیونیزم با همدستی ایادی منافق صفت خود در منطقه وجود دارد.

اگر در طول این سالها به این سخن بسیار گرانبهای امام راحل (اعلی الله مقامه الشریف) عمل می شد که "اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد"، الآن وضعیت دنیا بهتر از این بود و مردم جهان سایه سنگین ارابه های جنگی و ابزار نسل کشی را بر سر خود نمی دیدند.

آری! برادر و خواهر ایمانی امروز حداقل تکلیفی که گردن ماست بعنوان یک مسلمان دلسوز و متأسی از مکتب پیامبر اسلام(ص)، اعلام انزجار قلبی از نمایه شوم استکبار و ظلم و عیاشی عده ای از خدا بی خبر و شیطان صفت است.

لذا بر تمام امت موحد شهرستان خنج لازم هست تا همه در کنار هم، شیعه و سنی، مرد و زن، پیر و جوان دست در دست یکدیگر در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و فریاد دفاع از مظلومین عالم را سر دهیم و مشتی واحد شویم بر دهان یاوه گویان مستکبر.

ان شاءالله برسد روزی که آرمان ازلی بشر مبنی بر گسترش عدالت جهانی محقق گردد و مستضعفین عالم، وارثان اصلی حکومت جهانی در سرتاسر گیتی حاکم گردند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
رضا صفایی، امام جمعه تشیع شهرستان خنج

نظرات بینندگان