کد خبر: ۹۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
نماینده شورای ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی:

استاندار فارس به جای دخالت در امور تشکل ها مسائل کلان استان را پیگیری کند

ماندگاری عضو هیات برگزاری انتخابات انجمن اسلامی گفت: اگر قرار باشد استاندار به جزئیات تشکل های دانشجویی ورود پیدا کند سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود.
به گزارش شیرازه، مهدی ماندگاری نماینده شورای ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و عضو هیات برگزاری انتخابات انجمن اسلامی، با اشاره به اتفاقات پیرامون انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: انتخابات به دلیل فشار های بیرون از دانشگاه به هیات نظارت و کارشکنی سازمان دهی شده گروهی از دانشجویان جهت ورود به تشکل و پیگیری مطالبات افراد بیرون از دانشگاه 6 الی 7 ماه به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به فشار ها وارده به هیات نظارت، افزود: اساس نامه تشکل مبنی برگزاری انتخابات است و طبق دستور العمل اجرایی نامه تشکل های اسلامی سراسر کشور که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است ، هیات نظارت بر دانشگاه، ناظر انتخابات است و روال برگزاری انتخابات باید طبق مفاد اساس نامه تشکل که مصوبه هیات نظارت است، جلو برود.

نماینده شورای ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: مبنی بر اساسنامه تشکل، اعضای انتخابات شورای سه نفره که متشکل از نماینده تشکل، نماینده ادوار و نماینده شورای مرکزی است ،که کلیه مصوبات جلسات سه نفر با تایید دو نفر رسمیت و لازم اجرا است .

ماندگاری با بیان اینکه یکی از عضو های شورای مرکزی و عضو هیات برگزاری انتخابات با برگزاری انتخابات، مخالفت داشتند، بیان داشت: هدف از این مخالفت سوق دادن جریان انتخابات به یک جریان سیاسی خاص در دانشگاه بوده است، که با نظر اقلیت روبه رو بودند، که این مشکلات بارها و بار ها به شورای نظارت دانشگاه و هیات نظارت مرکزی و وزارت بهداشت  شکایت شده است.

 وی ادامه داد: در نامه ارسال شده به جناب دکتر حریرچی موارد شکایت را گفته ایم که  متاسفانه هنوز جوابی از هیات نظارت مرکزی دریافت نکرده ایم.

عضو هیات برگزاری انتخابات انجمن اسلامی، تصریح کرد: بعد از صدور مجوز برگزاری انتخابات از طرف دانشگاه، با تجمع 15 نفره و فشارهای نماینده استانداری و دخالت نمایندگان نماینده های مجلس برای راضی کردن اقلیت های ناراضی از این روند، انتخابات مجوز دار به واسطه نمایندگان نمایندهای مجلس لغو شد.

ماندگاری بیان داشت: در جلسه ای متوجه مواضعی خلاف اساس نامه شدیم و دسترسی به یک هدف خاص را دنبال می‌کردند،که افرادی سازمان دهی شده است وارد تشکل دانشجویی بشوند.

وی ادامه داد: از نظر آیین نامه تشکل های انجمن اسلامی هیات نظارت دانشگاه حق دخالت بر روند برگزاری انتخابات را ندارد، فقط حق نظارت دارد، که این حرف قانونی است و هزار بار به صراحت تکرار می کنیم.

این فعال دانشجویی گفت: طبق دستور العمل آیین نامه تشکل های انجمن اسلامی ماده 7 بند 4 انتخابات باید طبق اساس نامه تشکل برگزار شود که بعد از دادن هیات مجوز دوم برگزاری انتخابات، در ساعات پایانی برگزاری انتخابات معاون سیاسی امنیتی با دبیر هیات نظارت تماس گرفتند و خواستار لغو انتخابات به دلیل مسائل امنتی شدند.

ماندگاری، با اشاره به درخواست استاندار مبنی بر برگزاری دوباره انتخابات گفت: در نامه ای محرمانه ای به هیات نظارت اعلام شده است که انتخابات به دلیل مسائل امنیتی و احتمال اخلال در نظم عمومی و امنیت جامعه نباید برگزار بشود.

وی اظهار داشت:آیا دخالت استاندار بر این قضیه مصداق بارز دخالت در امور تشکل ها دانشجویی و از بین بردن استقلال آنها نیست؟ اگر قرار باشد هر استاندرای مسائل کلان استان را رها کند و به جزئیات تشکل های دانشجویی ورود پیدا کند سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان گفت: از هیات نظارت خواهش داریم که قانون را تایید کند و تن به این فشار ها ندهد و پیگیر مطالبات به حق تشکل از راه قانونی خواهیم بود.
نظرات بینندگان