کد خبر: ۹۱۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
با افتتاح 25 بوستان:

سرانه فضای سبز عمومی شیراز افزایش می یابد

شهردار شیراز با بیان اینکه 25 بوستان در شیراز به مساحت بیش از 700 هکتار تا پایان امسال افتتاح می‌شود، گفت: بهره‌برداری از این بوستان‌ها، سرانه فضای سبز عمومی شیراز را 3.5 مترمربع افزایش می‌دهد.

به گزارش شیرازه، علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز در حاشیه بازدید از پروژه بام شیراز از افتتاح و بهره‌برداری 25 پارک تا پایان امسال در نقاط مختلف این شهر خبر داد و اظهار داشت: بیش از 700 هکتار بوستان در مناطق 10گانه شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و با افتتاح این بوستان‌ها سرانه فضای سبز عمومی در شیراز به ازای هر نفر به بیش از 25 مترمربع افزایش پیدا می‌کند.  

وی همچنین به بهره‌برداری از محورهای سلامت به طول 30 کیلومتر در ارتفاعات شمالی شیراز در مناطق یک، سه، شش و هفت اشاره کرد و افزود: در این میان بزرگراه کوهسار مهدی (عج) به نحوی طراحی‌شده که زیرگذرهای عابر پیاده، مسیرهای تردد برای دسترسی به ارتفاعات و کوه‌پیمایی شهروندان و علاقه‌مندان طبیعت را فراهم می‌‌کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه چهار مسیر سلامت نیز در کوچه‌باغ‌های قصردشت به طول هشت کیلومتر در چهار محور تا پایان امسال افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: تحقق شهر سبز با جدیت توسط شهرداری شیراز پیگیری می‌شود.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت باغ خانواده در شیراز در اختیار شهروندان قرار دارد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال سه باغ خانواده به باغ‌های موجود اضافه کنیم.

وی بیان کرد: تا سه سال گذشته شهر شیراز فاقد زمین چمن مصنوعی بود اما در حال حاضر بیشتر محله‌های شیراز دارای زمین چمن مصنوعی است و در مجموع 33 زمین چمن مصنوعی در این سه سال در شیراز احداث شده است.

شهردار شیراز به برخی اقدامات و خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه‌شده توسط شهرداری شیراز پرداخت و عنوان کرد: شهرداری در مسائل جوانان و خانواده بی‌تفاوت نبوده و ساخت و تقویت مراکز مشاوره و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت خانواده ازجمله این اقدامات است.

پاک‌فطرت بر لزوم تقویت محله‌های شهر شیراز تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های محله، احداث نخستین سرای فرهنگ مهربانی در کشور، ساخت فرهنگسراها و ... با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵
0
یکی از مسائلی که بشدت مورد بی توجهی در معماری ساختمان های اداری دولتی و خصوصی که بر خیابان های اصلی شهر قراردارد صورت گرفته نوع دیوار گذاری این ساختمان ها می باشد که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی -اسلامی (مشرق زمین)ندارد چون این دیوارها بیشتر از ساختمان در انظار مردم می باشد پس به لحاظ روانی نیز تاثیر مثبتی در ترویج فرهنگ اسلامی -ایرانی ومسائل روحی روانی مردم خواهد داشت که امیدواریم که مسولان به این نکته نیز توجه ویژه نمایند .