کد خبر: ۹۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

اعتبارات مصوب هیئت دولت برای حرم حضرت شاهچراغ محقق شود

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتباراتی که در سفرهای پیشین هیئت دولت برای حرم‌های مطهر در استان فارس به ویژه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در نظر گرفته شده است محقق و اجرایی شود.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله سیّد علی‌اصغر دستغیب عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان فارس با ابراز امیدواری از اینکه سفر معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه برای مردم استان، پر خیر و برکت باشد و اهداف مد نظر محقق شود اظهار داشت: امیدوارم مسئولیت خطیری که در این مقطع از مسئولیت‌ها بر عهده ستاد اقتصاد مقاومتی است با تلاش پیگیر و اهتمام مجدانه اعضای این ستاد و دیگر اعضای خدمتگزار جمهوری اسلامی که نشان از ولایت‌مداری است به درستی به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن بدین معنا است که تمامی شاخصه‌های ایجابی و سلبی اقتصاد مقاومتی در قالب مکتب اسلام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد افزود: ولایت‌مداری از آن جهت که چه در سال‌های پس از حیات حضرت امام راحل (ره) و چه پس از آن در زمان رهبری مقام معظم رهبری این حقیقت را به اثبات رسیده است که توجه به رهنمون‌های این دو بزرگوار از سوی دولت‌ها و آحاد ملت مورد توجه قرار گرفته و همواره گام‌های موفقیت‌آمیزی برداشته شده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه هر جا تسامحی نسبت به رهنمون‌های مقام معظم رهبری صورت گرفته متعاقب آن مشکلات زیادی برای کشور و ملت ایجاد شده است خاطرنشان کرد: چراکه رهبری الهی از خردورزی، بصیرت، آگاهی و امدادهای غیبی خداوند است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از اقدام و عمل منفک نیست تصریح کرد: لازم است که برای تحقق این مسئله فرهنگ‌سازی صورت گیرد و اقشار مختلف مردم هر چه بیشتر نسبت به تکالیف و وظایف خود آگاهی و آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس از گذشته تاکنون با بعضی از عقب ماندگی‌ها در ابعاد مختلف مواجه بوده است بیان کرد: البته خدمات ارزشمند مسئولان استان در سال‌های گذشته به ویژه در مقطع اخیر به ویژه توسط استاندار محترم قابل تقدیر و تشکر است اما در عین حال این استان به حمایت بیشتر و بذل توجه مبسوط‌تر از سوی دولت محترم نیازمند است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید یک حرکت ارزشمند توسط دولت در راستای حل مشکلات استان صورت گیرد عنوان کرد: امیدوارم با چنین حرکتی شاهد رفع عقب ماندگی‌ها و پیشرفت استان متناسب با ظرفیت‌های موجود آن باشیم.

آیت‌الله دستغیب تاکید بر اینکه لازمه این موفقیت، وحدت بیشتر بین اقشار مختلف از خاص و عام است اظهار داشت: در حال حاضر چنین چیزی محقق است اما باید در سمت و سوی این هدف مهم نیز همه وحدت رویه پیدا کنند و همه  آماده هر نوع همکاری و مشارکت نسبت به تصمیمات دولت و تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

وی درباره سومین حرم اهل بیت (ع) و جایگاه آن در کشور نیز گفت: در طول سال‌های گذشته این عنوان از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت وجود امام‌زادگان عظیم القدر به ویژه حضرت شاهچراغ (ع) این شخصیت ارزشمند جهان اسلام ملقب به امین ولایت و شهید بزرگ خاندان رسالت برای استان فارس مطرح شد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: شایسته است همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این حرم‌های شریف کانون توجه باشد و نسبت به توسعه همه‌جانبه این حرم‌های مطهر که قبله امید و آرامش دوستداران و ارادتمندان خاندان رسالت هستند تلاش جدی صورت گیرد.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور در سفر پیشین خود به استان فارس و در تشرف به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) قول مساعد دادند افزود: ریاست جمهور و دیگر مسئولان گرامی نظام جمهوری اسلامی و مسئولان استان فارس به ویژه استاندار به این حرم مطهر و نورانی بذل عنایت و توجه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: اعتبارات برای این حرم مطهر که در سفرهای پیشین هیئت دولت به استان فارس مصوب شد اجرایی نشده است و همچنین لازم برای راه‌های ورودی و مسیرهای دسترسی به حرم مطهر توجه و اهتمام بیشتری صورت گیرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان