کد خبر: ۹۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

اعتیاد زنان موجب افزایش ناهنجاری در جامعه است

یک مشاور خانواده گفت: روابط عاطفی و روانی مادر با فرزندان بیشتر است و به دلیل اعتیاد مادر احتمال آسیب‌های رفتار ی و بروز ناهنجاری بیشتر می شود.

به گزارش شیرازه، اعتیاد برای هرفردی چه مرد و چه زن اثرات زیانبار و جبران ناپذیری دارد ولی برای زنان مشکلات بیشتر خواهد بود.

  وجود کمپ های ترک اعتیاد  مردان و پذیرش مجدد آنها از طرف خانواده و جامعه نسبت به زنان بیشتر است.کمبود یا نبود کمپ بازپروری و سم زدایی برای بانوان معتاد در شهرها نیز یک مشکل دیگر این گروه است.

  در این راستا با معصومه صیفوری روانپزشک و مشاور خانواده در خصوص خطرات و مشکلات اعتیاد زنان گفت و گویی انجام شد که در ادامه بیان شده است.

 

چرا خطرات و آسیب های اعتیاد زنان بیشتر از مردان است؟

  اعتیاد بطور کلی زیانبار و دارای اثراتی جبران ناپذیر برای فرد در بعد خانواده و در نهایت جامعه است.اعتیاد زنان با وجود نقش هایی که دارند خطرآفرین تر خواهد بود.اعتیاد مادر در اغلب موارد در زمان بارداری موجب اعتیاد و مسمومیت نوزاد می‌شود و در مراحل بعدی به دلیل وجود روابط عاطفی و احساسی مابین فرزند و مادر  و میزان اثرگذاری او بر افکار، اخلاق و رفتار فرزندان باعث ایجاد نابهنجاری اخلاقی و رفتاری در فرزندان می شود. مادران معتاد آتشی به جان خانواده‌ها هستند و ارزشهای خانواده را از بین می برند و خانواده را متلاشی  می سازد.

 

اعتیاد زنان چرا باعث ناهنجاری در جامعه می شود؟

  اعتیاد دختران جوان  وطرد شدن یا فرار کردن از خانه را در پی دارد که باعث ایجادبسترهای مختلف فساد اخلاقی در دختران جوان می گردد و حتی در مواردی جهت تامین مواد مخدر مورد نیاز باعث پیوستن به گروه های زیرزمینی و خلاف می شود.اعتیاد زنان بعنوان مادر یا همسر نیز در مرحله نخست باعث فروپاشی کانون گرم خانواده می شود.در زمانی که مادر، معتاد است فرزندان براساس ارزش پرورش نمی‌یابند زیرا الگوهای مناسب رفتاری ندارند، همچنین روابط عاطفی و روانی مادر با فرزندان، به دلیل اعتیاد آسیب می‌بیند و احتمال آسیب‌های روانی فرزندان خانواده‌ای که مادر آنها معتاد است بسیار بالاست و  نتیجه نهایی آن ایجاد افرادی با الگوی رفتاری نامناسب و هنجار شکن که با ورود به جامعه ،مشکلات متعددی ایجاد می سازند.

 

منبع: دانا
نظرات بینندگان