کد خبر: ۹۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

حقوق شهروندی توسط شورای شهر شیراز تدوین شود

نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای آشنایی شهروندان با حقوق و تکالیف خود مناسب است منشور حقوق شهروندی شیراز در شورا به تصویب برسد.

به گزارش شیرازه، محمد حق نگر نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر دیروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بهره‌برداری از تجربه کشورهای دنیا در موضوعات مهم شهری می‌تواند مسیر دستیابی به راهکارها را کوتاه کند چنانکه برخی شهرهای دنیا در زمینه حفظ منابع آبی تجارب خوبی دارند.

وی افزود: هفته گذشته ریاست آب منطقه‌ای استان سنتاکلارای ایالت کالیفرنیا که یک ایرانی هستند گزارشی را برای معاونت اجرایی شهرداری شیراز ارائه کردند که چگونه وضعیت پایین افتادن آبهای زیرزمینی از سال 1960 در آن منطقه مدیریت شده و با اقدامات مناسب علیرغم افزایش جمعیت، سطح آب‌های زیرزمینی را به حد مطلوب بالا آوردند.

حق‌نگر بیان کرد: این استان در ایالت کالیفرنیا که آب و هوایی بسیار شبیه فارس دارد برای مدیران آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی یک نمونه از اقدام مناسب برای جبران وضعیت تنش آبی است که اگر در شرایط فعلی در این زمینه اقدام مناسب نشود شاید زمان برای جبران از دست برود.

این عضو شورا اسلامی شهر شیراز یادآور شد: هفته گذشته مصوبه خوبی در شورای شهر تهران با عنوان منشور شهروندی به تصویب رسید که عملکرد یاوران شورای شهر شیراز نیز به ما نشان می‌دهد مشارکت مردم در امور شهری تا چه حد ارتقای مسائل را بر عهده دارد.

حق نگر بیان کرد: در شرایط فعلی با وجود تلاش‌ها همچنان بسیاری از شهروندان از حقوق شهروندی خودآگاهی ندارند و از این‌ رو پیشنهاد می‌شود منشور حقوق شهروندی مشابه تهران در شیراز تدوین‌شده و ضرورت مشارکت شهروندان از این طریق بسترسازی شود.

پیشنهاد اختصاص حداقل دو میلیارد تومان برای تکمیل مساجد نیمه‌تمام منطقه 9 شهرداری دیگر موردی بود که وی در سخنان خود به آن اشاره کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان