کد خبر: ۹۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

متکدیان هرمی شدند/پول به جیب زدن روسای گدایان شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه متکدیان نیز سازمان‌های هرمی‌ شکل گرفته که منفعت‌های کلانی از تکدی‌گری می‌برند و در این بین، مسائل ثروت‌اندوزی، فحشا، تبادل مواد مخدر نیز انجام می‌شود.

به گزارش شیرازه ، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره جمع آوری متکدیان شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران باید با ناهنجاری‌هایی که آشکار و متجاهر است مقابله کند و به نوعی این ناهنجاری‌ها را از سطح جامعه بردارد.

وی افزود: برداشتن این آسیب‌ها از سطح شهر که متوجه کارتن‌خواب‌ها،‌ دستفروشان، کودکان کار و... می‌شود باید به شیوه‌ای باشد که مجدداً منجر به بازگشت این افراد به سطح جامعه نباش و ساماندهی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان بهزیستی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نقش اصلی را ایفا می‌کند و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز باید در کنار شهرداری تهران و سازمان بهزیستی نسبت به جمع‌آوری و تسهیل در ساماندهی این افراد اقدام کند.

شاکری بیان داشت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند نسبت به جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی اقدام کند و نباید این اقدامات به صورت سطحی انجام شود و باید عمقی باشد، چرا که این افراد مجدداً به سطح شهر و جامعه بازمی‌گردند.

شاکری گفت: در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح شهر تهران نتوانستیم نقطه آسیب را برداریم بلکه این افراد را پراکنده کردیم.

وی گفت: در حوزه متکدیان نیز سازمان‌های هرمی‌ شکل گرفته که منفعت‌های کلانی از تکدی‌گری می‌برند و در این بین، مسائل ثروت‌اندوزی، فحشا، تبادل مواد مخدر نیز انجام می‌شود.

وی گفت: در جلساتی که در این خصوص برگزار شده است، تلاش شهرداری و پیگیری جدی در این زمینه را دیده‌ایم و باید دیگر دستگاه‌های متولی نیز در این خصوص به جد وارد عرصه شوند تا بتوانیم چهره جامعه را از این آسیب‌ها پاک کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان