کد خبر: ۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

گردهمایی 750 آزاده شیرازی در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

هم‌زمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، بیش از 750 آزاده شیرازی در همایشی، یاد و خاطره آن دوران را گرامی داشتند.

به گزارش شیرازه، مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز هم‌زمان با 26 مرداد‌ماه و به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی عصر روز سه‌شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم با بیان اینکه استان فارس با تقدیم حدود 15 هزار شهید در دوران دفاع مقدس، پنجمین استان کشور ازلحاظ تعداد شهدا محسوب می‌شود افزود: این استان همچنین 2 هزار و 200 آزاده تقدیم کرده است که یک هزار و 200 نفر از آن‌ها در شهر شیراز هستند.

وی ادامه داد: فرزندان شاهد و ایثارگر نیز امروزه با حضور در سنگر علم و دانش، راه پدرانشان را ادامه می‌دهند و وجود 416 نخبه علمی و آموزشی و 217 عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در میان فرزندان شاهد و ایثارگر فارس گواهی بر این مدعاست.

امام‌جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم گفت: ایثارگران مایه افتخار و سند عزت ایران اسلامی هستند. افرادی که باغیرت و مردانگی از اسلام و میهن اسلامی دفاع کرده، عزتمندانه در زندان‌های رژیم بعثی عراق صبر و مقاومت داشته و باکرامت به میهن اسلامی بازگشتند.

سردار کریمی، مشاور نماینده ولی‌فقیه و رئیس عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم با تبیین ابعاد مختلف واژه‌ایثار و اهمیت وجود آن در جامعه گفت: یکی از عواملی که نقش مؤثری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته ایثار است، واژه‌ای که اوج شکوفایی آن را در گذشتن از جان و تحمل سختی‌ها در راه معبود مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایثارگران یکی از تاثیرگزارترین اقشار در جامعه هستند افزود: شهدا با الگو گرفتن از امام حسین(ع) در این مسیر قدم برداشته و به دیدار معبود شتافتند و ایثارگران نیز با توسل به اشرف انسان‌ها، حضرت اباعبدالله الحسین در مسیر حقیقت گام برداشته و در صورتی که مسیر را گم نکرده و یا منحرف نشوند به مقام شفاعت دست می‌یابند.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه عزت، عظمت و امنیت کشور مدیون خون مطهر شهدا و فداکاری ایثارگران است افزود: امروز نیز جوانان غیرتمند کشور برای نجات اسلام و مسلمین در هرکجای دنیا حاضر به جان‌فشانی و ایثارگری هستند.

در ادامه این گردهمایی، چندین تن از آزادگان شهر شیراز به بیان خاطرات دوران اسارت و مسائل این قشر از ایثارگران پرداختند.

نظرات بینندگان