کد خبر: ۹۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:

مناطق محروم، دانشگاه عملی جهادگران دانشجوست

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس، مناطق محروم را دانشگاه عملی جهادگران دانشجو دانست و گفت: اردوی جهادی کارگاه موفقی برای تربیت انسان مؤمن، بصیر، کارآمد و جریان‌ساز اجتماعی است.

به گزارش شیرازه، اسماعیل قزل‌سفلی در جلسه ستاد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به تاریخچه بسیج سازندگی و اردوهای جهادی اظهار داشت: اردوهای جهادی با اهداف خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار، محرومیت‌زدایی، تحکیم روحیه کار و تلاش، مطالبه‌گری، کمک به کارآمدی نظام اسلامی و ترویج تفکر بسیجی برگزار می‌شود.

وی، بسترسازی برای تربیت مجموعه‌ای از مدیران جهادی تراز انقلاب اسلامی، آشنایی با الگوی کار جهادی، توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار و زمینه‌سازی برای حضور کارآمد و اثربخش متخصصان و نخبگان در جامعه را از اهداف اردوهای جهادی برشمرد و با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و انقلابی در رفع مشکلات و موانع پیشرفت مناطق کم‌برخوردار گفت: مناطق محروم دانشگاه عملی جهادگران دانشجو است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تأکید بر نقش‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی، تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی در این زمینه توسط دانشجویان جهادگر بسیجی اضافه کرد: توانمندسازی و فراهم‌سازی بستر ایجاد اشتغال در راستای استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی و زمینه‌سازی مهاجرت معکوس را می‌توان با برگزاری اردوهای جهادی محقق کرد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه 78 گروه جهادی وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس فعالیت می‌کنند، از اعزام 3 هزار و 200 دانشجوی بسیجی این استان در قالب اردوهای 10 روزه، هفت، سه و یک‌روزه به مناطق محروم و کم‌برخوردار برای خدمت‌رسانی در تابستان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان اعزامی به اردوهای جهادی دانشجویی در عرصه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و ترویجی، تربیتی، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، مطالبه‌گری از مسؤولان، علمی و ... فعالیت می‌کنند.

وی بابیان اینکه دانشجویان جهادگر بسیجی استان فارس در عرصه عمرانی به ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم، خانه برای مستمندان، حمام، سرویس بهداشتی، غسال‌خانه و ... مشغول هستند افزود: برپایی کلینیک سیار، ویزیت رایگان تخصصی و فوق‌تخصصی بیماران، توزیع داروی رایگان، معاینه و درمان دام‌ها ازجمله فعالیت‌های دانشجویان در عرصه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، مشاوره فردی و گروهی، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی، ازدواج، فرزندداری، همسرداری، طلاق، نفوذ وهابیت و آسیب‌های اجتماعی برای اهالی مناطق کم‌برخوردار از مباحثی برشمرد که دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی به آن می‌پردازند ادامه داد: قالیبافی، چرم‌سازی، گل‌سازی، خیاطی، زنبورداری، پرورش بلدرچین، مرغ بومی و... ازجمله اقداماتی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم توسط دانشجویان جهادگر بسیجی انجام شد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، برپایی نماز جماعت ازجمله فعالیت‌های دیگر دانشجویان جهادگر در مناطق هدف است گفت: آموزش احکام، قرآن، تدریس دروس پایه، انجام تحقیقات علمی پروژه‌های روستا، آموزش مشاغل خانگی، صنایع‌دستی، پرورش قارچ، آموزش بهره‌وری صحیح از ظرفیت‌های موجد در منطقه، ساخت و مرمت سیستم آب‌رسانی، کانال‌کشی آب شرب و کشاورزی، ساخت مخازن آب، بهسازی، مرمت و تعریض راه‌های روستایی از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی استان فارس در مناطق کم‌برخوردار است.

وی از عشق، ایمان، همت و بصیرت به‌عنوان عوامل اصلی کار جهادی نام برد و تصریح کرد: اردوی جهادی کارگاه موفقی برای تربیت انسان مؤمن، بصیر، کارآمد و جریان ساز اجتماعی است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: اردوی جهادی فرصتی برای کسب تجربه، ارتقای کمی و کیفی بینش، تعمیق و تقویت بصیرت سرمایه‌های انسانی است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان