کد خبر: ۹۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
عضوشورای اسلامی شیراز خطاب به استاندار فارس:

برای اجرای طرح تفصیلی گویم مدیریت جهادی لازم است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به استاندار فارس گفت: طرح تفصیلی گویم کماکان در کمیته فنی کمیسیون ماده 5 خاک می خورد که برای اجرای آن مدیریت جهادی لازم است.
به گزارش شیرازه، محمدتقی تذروی در نطبرای اجرای طرح تفصیلی گویم مدیریت جهادی لازم استق پیش از دستور یکصد وهشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: پیرو بند 8 مصوبه شماره 28541 مورخ 10/7/91 شورای دور سوم شهر شیراز و مطابق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، شهرک گویم و دوکوهک به عنوان محدوده توسعه منفصل شهر شیراز مورد تایید قرار گرفت و این دو شهرک به شهر شیراز متصل شدند.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده ، صورتجلسه تحویل و تحول روستاهای گویم و دوکوهک در تاریخ 12/9/91 انجام و طی نامه شماره 6133/1/61/ص مورخ 29/9/91 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز ابلاغ شد که در همین راستاساکنین گویم و حومه آن به دفعات به شورای شهر و شهرداری مراجعه کرده و تقاضای دریافت خدمات و بهره مندی از حداقل امکانات را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی گویم و ساماندهی محدوده مذکور مطابق مصوبه شماره 3639/94/ص مورخ 18/7/94 شورا شد که فرمانداری شیراز نیز مصوبه مذکور را مشروط به طی مراحل قانونی از جمله تصویب در کمیسیون ماده 5 مغایر با قوانین و مقررات ندانسته است، امابا گذشت یکسال از تصویب طرح تفصیلی گویم در شورای شهر، طرح کماکان در کمیته فنی کمیسیون ماده 5 باقی مانده و هنوز درکمیسیون مذکور مطرح نشده است و به طول انجامیدن مراحل فوق و عدم خدمات رسانی به مردم، نارضایتی اهالی منطقه را در پی داشته است.

تذروی با بیان این که از زمان الحاق روستاهای گویم و دو کوهک به کلانشهر شیراز بر خلاف همه تدبیر، امیدها، توقعات و انتظارات مبنی بر بهبود وضعیت اهالی،این مردم از خدمات شهری محروم مانده اند،خاطر نشان کرد:امروزه شاهد آن هستیم که مردم،کم کم به حاشیه رانده شده و اهالی به مردمی حاشیه نشین تبدیل شده اند.
وی با اشاره به این که  درحالی که بسیاری از روستاهای دوردست از نعمت گاز بهره مند هستند،اضافه کرد: اهالی شهرک گویم از این نعمت بی بهره اند و زمستان های سرد و سختی را تجربه می کنند.

عضوشورای شهر شیراز در ادامه گفت: شایسته است جهت جبران کم کاری های گذشته، در خصوص روند رسیدگی به طرح تفصیلی گویم در کمیسیون ماده 5 دستور تسریع صادر گردد و نیز بصورت مدیریت جهادی دستور کار قرار گیرد و دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب،شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز نسبت به صدور انشعاب اقدام کنند تا بلکه رضایت مردم منطقه و از آن مهم تر رضایت خداوند تبارک و تعالی به دست آید.
نظرات بینندگان