کد خبر: ۹۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
گفت و گویی با پیر غلام اهل بیت (ع)زرقان:

هدف قیام امام حسین(ع) باید برای نسل جوان بازگو شود

پیرغلام اهل بیت در زرقان گفت: فلسفه و هدف قیام و حرکت امام حسین(ع) نیز باید برای نسل جوان بازگو شود و با مشارکت و حضور جدی در برنامه های ماه محرم و صفر هم از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیاموزیم

به گزارش شیرازه به نقل از زرقونیا ، ذاکر اهل بیت حبیب سلمانی  درسال۱۳۱۴ در روستای حیدرقلو بخش زرقان متولد شده و از سن ۵۰ سالگی به زرقان آمده است.

IMG_0016

چای ریز محافل امام حسین (ع) گفت :از زمان کودکی به یاد دارم که من در آن ایام در کنار پدرم که ایشان نیز معلم مکتبی و روضه خوان بود و همچنین آموزش قرآن به مردم می داد در مجالس عزاداری شرکت می کردم و همین امر باعث شد که کم کم به نوحه خوانی و مداحی علاقه مند و به صورت جدی ادامه دهم.

وی به کار کشاورزی مشغول بودند و  در سن۵۰سالگی به خاطر علاقه و عشقی که به سالار شهیدان داشتند با تشویق والده گرامی به زرقان آمدند و هیئت مسلم بن عقیل را در این شهر برپا کردند.

سلمانی در پایان گفت :فلسفه و هدف قیام و حرکت امام حسین(ع) نیز باید برای نسل جوان بازگو شود و با مشارکت و حضور جدی در برنامه های ماه محرم و صفر هم از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیاموزیم و هم در گسترش فرهنگ علوی در جامعه تلاش و کوشش کنیم.

برچسب ها: پیر غلام ، زرقان ، اهل بیت
نظرات بینندگان