کد خبر: ۹۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

مشارکت 100 درصدی مردم روستای "محمد زینا" در سرشماری اینترنتی

فرماندار شهرستان گراش گفت: مردم روستای 'محمد زینا' در این شهرستان واقع در جنوب استان فارس مشارکت 100 درصدی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن داشته اند.
به گزارش شیرازه، اصغر فرودی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستا 200 خانوار جمعیت دارد و در هفته آغازین سرشماری، همه مردم روستا در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند.
وی اظهار کرد: یکی از اهالی روستای محمد زینا با بهره گیری از یک رایانه در منزل خود، ساکنان روستا را به مشارکت اینترنتی در سرشماری فراخوانده بود که مردم روستا نیز با درک اهمیت سرشماری، به این دعوت لبیک گفتند.
فرماندار شهرستان گراش گفت: این شهرستان بنا بر گزارش سازمان برنامه و بودجه استان فارس در زمره مناطق برتر استان از نظر مشارکت در سرشماری اینترنتی است.
بنا بر اعلام معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه فارس، از مجموع یک میلیون و 551 هزار خانوار این استان تا ساعت هفت صبح چهارشنبه 14 مهرماه جاری، 125 هزار و 511 خانوار معدل 8.9 (هشت و 9 دهم) درصد خانوارهای فارس در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرده اند.
عبدالحمید سنگی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقم معادل 9.3 (9 و سه صدم) درصد جمعیت استان می شود.
او اظهار کرد: بر این اساس، شهرستان های رستم با 22 درصد، فسا 20 درصد و گراش 18 درصد بیشترین تعداد ثبت اطلاعات در سامانه سرشماری را داشته اند.
شهرستان گراش در فاصله 355 کیلومتری جنوب شیراز دراستان فارس قرار دارد.
بنا بر اعلام رئیس مرکز آمار ایران، سرشماری اینترنتی تا بیست و چهارم مهرماه جاری در کشور ادامه می یابد و چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
برچسب ها: سرشماری ، محمد زینا
نظرات بینندگان