کد خبر: ۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵

رقابت ربات‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ششمین دوره جشنوارۀ بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از 11 تا 15 آذرماه جاری در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، دکتر محمدرضا رازفر مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به آماده سازی زمینه‌هایی برای برگزاری ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر، افزود: ششمین جشنوارۀ بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی و اولین دوره مسابقات المپیک ربات‌های انسان نما در ۸ رشته برگزار خواهد شد.

وی برگزاری اولین دوره از المپیک ربات‌های انسان نما را تحولی نو در روند برگزاری این دوره از جشنواره دانست و ادامه داد: در این دوره از جشنواره نمایشگاهی از دستاورهای پژوهشگران در این حوزه برگزار خواهد شد.

رازفر، با اشاره به این امر که ثبت نام از تیم‌های شرکت کننده آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: در این جشنواره از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های محققان در حوزۀ صنعت رونمایی خواهد شد.

وی برگزاری این مسابقات را در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی دانست و ادامه داد: در بخش دانشجویی، تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های ربات‌های انسان نما، ربات‌های ترابری پیشرفته، ربات‌های پرنده، ربات‌های مین یاب و ربات‌های کار و در بخش دانش آموزی نیز تیم‌ها در لیگ‌های ربات‌های انسان نما و ربات‌های ترابری A و B به رقابت می‌پردازند.

مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تاکید کرد: این جشنواره در روز 11 آذر ماه آغاز خواهد شد و در روز 15 آذر ماه با بررسی دستاوردها و نتایج در کمیته‌های علمی به کار خود پایان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در روز 11 آذر ماه، شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم خواهند گذاشت و به تیم‌های شرکت کننده در این دوره از جشنواره خود را برای حضور در مسابقات آماده خواهند ساخت که این روند در روز بعد، یعنی 12 آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

رازفر، برگزاری مراسم افتتاحیه و مسابقات مقدماتی این دوره از جشنواره را در روز 13 آذر ماه دانست و اظهار کرد: 15 آذر ماه مسابقات نیمه نهایی و فینال برگزار و نفرات برتر معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان