کد خبر: ۹۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

مردم آمریکا این‌گونه رأی می‌دهند/ رأی به یک نامزد به خاطر تنفر از نامزد دیگر

بررسی‌های موسسه نظرسنجی گالوب نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا به یک میزان از هر دو کاندیدای ریاست جمهوری این کشور متنفر هستند.
به گزارش شیرازه، هرچه زمان به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک‌تر می‌شود، درگیری و افشاگری‌های دو نامزد نیز علیه هم بیشتر می‌شود و به همان نسبت تنفر مردم آمریکا از هر دو نفر یعنی کلینتون و ترامپ نیز بیشتر می‌شود
  پیشتر موسسه نظرسنجی گالوب اعلام کرده بود که طبق نظرسنجی‌های این موسسه  نداشتن صداقت، فساد، دروغگویی، نژادپرستی و غیرقابل اعتماد بودن از جمله ویژگی‌هایی است که آمریکایی‌ها از هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای انتخاباتی کشورشان در ذهن دارند و تنها حدود یک‌سوم رأی دهندگان آمریکایی تمایل دارند تا از عبارت «صادق و قابل اعتماد» برای این دو استفاده کنند.
جدیدترین نظرسنجی  این موسسه نظرسنجی اما نشان می‌دهد «اصلی‌ترین» عامل برای رأی‌دهندگان آمریکایی جهت شرکت در انتخابات «بی‌میلی» و «تنفر»نسبت به نامزد حزب مقابل است. این نظرسنجی که در سپتامبر (شهریورماه) انجام شده نشان می‌دهد 28 درصد رای دهندگان از جمله نسبت‌های برابری از حامیان نامزد حزب دموکرات هیلاری کلینتون و رقیب او از حزب جمهوریخواه یعنی دونالد ترامپ می‌گویند آنها نامزد مورد نظر خود را به علت تنفر و بی‌میلی نسبت به نامزد دیگر که آنها او را غیرصادق، ناشایست یا ضعیف می‌دانند انتخاب کرده‌اند.
نتایج یک نظرسنجی دیگر که از سوی دانشگاه «مانماوث»  در آمریکا  انجام شده نشان می‌دهد، 70 درصد رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند رویارویی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بدترین احساسات را در رای‌دهندگان آمریکایی برانگیخته است.نزدیک به دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم اعلام کرده‌اند زبان ناپخته‌ای که امسال در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رایج شده، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
نظرات بینندگان