کد خبر: ۹۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

قرص های تقویتی در مدارس شیراز توزیع می شود

هفته‌ای یک قرص آهن و ماهانه یک قرص مگادوز ویتامین D در مدرسه‌های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شیراز توزیع می‌شود.
به گزارش شیرازه، رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با بیان این‌که هفته‌ای یک قرص آهن و ماهانه یک قرص مگادوز ویتامین D در مدرسه‌های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شیراز توزیع می‌شود، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح توزیع مکمل آهن و مگادوز ویتامین D در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان پسر و دختر، همچنین ارتقای آگاهی مدیران ناحیه 2 آموزش‌وپرورش، طبق برنامه آموزشی اعلام‌شده از سوی واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی، 107 مدیر این ناحیه با مراحل اجرای طرح آهن‌یاری و ویتامین D آشنا شدند.

عبدالحسین فرح‌بخش افزود: در این نشست، اهمیت و نقش آهن در بدن و راه‌های پیشگیری و درمان کم‌خونی فقر آهن، روند اجرای توزیع قرص آهن در سطح مدرسه‌های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه شیراز، اهمیت ویتامین آفتاب یا دی و نقش آن در سلامت و روند اجرای توزیع مگادوز ویتامین دی در سطح مدرسه‌های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شیراز مورد تأکید قرار گرفت.

مسئول واحد بهبود تغذیه این مرکز نیز گفت: اجرای طرح آهن‌یاری برای پیشگیری از کم‌خونی در دختران و ارتقای آگاهی معلمان و پدر و مادرها در زمینه شناسایی و پیشگیری از کم‌خونی عموم مردم و همچنین اجرای طرح مکمل‌یاری ویتامین دی در دختران را در توسعه سلامت آینده جامعه مؤثر برشمرد.

مریم مهارت بابیان اینکه آهن یک ماده مغذی موردنیاز برای ادامه حیات و یک بخش مهم در ساختمان هموگلوبین و به‌علاوه جز اساسی برخی از مهم‌ترین آنزیم‌های بدن است، افزود: این ماده برای عملکرد طبیعی مغز و سیستم ایمنی نیز ضروری است.

وی به نقش ویتامین D به‌عنوان ویتامین آفتاب در سلامت افراد اشاره کرد و ادامه داد: این ویتامین در رشد و استحکام استخوان و دندان، افزایش مقاومت ایمنی بدن و پیشگیری از بروز آلرژی و آسم، پیشگیری از بروز برخی بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، قلبی عروقی، سرطان‌ها و MS نقش دارد.

مسئول واحد تغذیه این مرکز برای پیشگیری از کمبود این ویتامین، به‌قرار گرفتن روزانه پوست به میزان 20 دقیقه در مقابل نور مستقیم خورشید و یا مکمل‌یاری با قرص ویتامین D توصیه کرد.

انتهای پیام


نظرات بینندگان