کد خبر: ۹۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس:

همزمان با سراسر کشور سرشماری حضوری در استان فارس آغاز شد/ ۳۵ ستاد سرشماری اصلی و ۴ ستاد فرعی ایجاد شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس با بیان این که سرشماری عمومی نفوس مسکن به صورت حضوری در فارس آغاز شده است، گفت: 35 ستاد سرشماری اصلی و ۴ ستاد فرعی در استان فارس ایجاده شده است که از این تعداد 7 ستاد اصلی در شیراز قرار دارد.
به گزارش شیرازه، ساسان تاجگردون، صبح امروز در جمع خبرنگاران، جایگاه استان فارس در بین دیگر استان ها مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: با توجه به تمدید اینترنتی که تا جمعه 30 مهر ادامه دارد، انتظار می رود جایگاه استان بهتر شود.

وی ادامه داد : یک هزار و ۴۹۰ مامور، ۲۳۵ کارشناس و ۳۶ معاون فنی در مراحل آمارگیری حضوری نظارت دقیق دارند که در شیراز 600 مامور ماموريت سرشماري ميداني را برعهد دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس به  ميزان مشاركت مردم در سرشماري در كشورهاي توسعه يافته اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته مشارکت بین 35 الی 38 درصد است که در کشورمان این میزان به 40 درصد رسیده است.

تاجگردون با بیان اینکه در دو روز اول سرشماري اينترنتي، اختلالاتي در ديتابيس سامانه سرشماري ايجاد شده بود، : از روز 5 مهرماه و با انتقال ديتابيس به وزارت ارتباطات، مشكل رفع شد و مردم برای ثبت نام به سامانه اینترنتی مراجعه کردند.

وی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این طرح و همکاری با ماموران سرشماری تصریح کرد: هر مامور برای ثبت اطلاعات هر خانوار به حدود هفت تا هشت دقیقه  زمان نیاز دارد و خانواده هایی که ثبت اینترنتی داشتند نیز تنها کد ۱۲ رقمی را ارائه می دهندکه وقت چندانی از خانواده ها گرفته نمی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس در پایان، با اشاره به این که ماموران از ساعت 8 صبح تا 8 شب به خانوارها مراجعه خواهند کرد و عملیاتی میدانی بدون تعطیلی تا 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: ه مه ماموران کارت شناسایی، کاور مخصوص سرشماری و تبلت در اختیار دارند و مردم عزیز پس از اطمینان از موارد فوق، به ارائه اطلاعات اقدام کنند.

همزمان با سراسر کشور سرشماری حضوری در استان فارس آغاز شد/ ۳۵ ستاد سرشماری اصلی و ۴ ستاد فرعی ایجاد شده است

نظرات بینندگان