کد خبر: ۹۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
رئیس شورای اسلامی استان فارس:

فلسفه وجودی شوراها روان سازی کارهای مردم است

رئیس شورای اسلامی استان فارس به فلسفه وجودی شوراها اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی شوراها روان سازی کارهای مردم، آرامش بخشی و فراهم کردن زندگی مطلوب همراه با آسایش و آرامش برای مردم است.

فلسفه وجودی شوراها روان سازی کارهای مردم استبه گزارش شیرازه، حسین نعمتی در گردهمایی معاونان اجرایی و اداری شوراهای عالی استان‌های کشور که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه معاونان اجرایی به عنوان آچار فرانسه شوراها هستند، خطاب به آنان ابراز داشت:عملیاتی کردن کارهای بر زمین مانده ، آموزش شهروندی، حقوق شهروندی و پرداخت به امور مردم باید در دستور کار قرار بگیرد تا مردمی با نشاط و شاداب داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئولین و معاونان اجرایی شورها باید با ترسیم یک سند چشم انداز 20 ساله، به دنبال نقشه راه برای شوراها باشند تا شوراهای آینده نیز ادامه دهنده این راه باشند و ازآن استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به واقعه عاشورا اشاره و تصریح کرد: یکی از حوادثی که در تاریخ اتفاق افتاد و سالها بر سرنوشت مردم اثر داشته، واقعه عاشور است که مقایسه عاشورا و وضعیت امروز جهان به خوبی نشان دهنده تفکر یزیدی بر جهان از طرف آمریکا است که آمریکا همه چیز را برای خود و همه را تسلیم خود می خواهد.

نعمتی با بیان این که طفل شش ماهه امام حسین(ع) در عاشورا با تیر سه شعبه به شهادت رسید، بیان داشت: در دنیای امروز نیز کودکان در عراق، سوریه و یمن توسط داعش، آل سعود و آمریکایی ها کشته می شوند.

وی همچنین به تقسیم بندی جامعه بشری اشاره کرد و گفت: این تقسیم بندی شامل گروه عوام(مردم) و خواص است که تحولات اجتماعی تحت تاثیر کنش و واکنش این دو گروه قرار دارد، اگر این دو گروه با جامعه همراه باشند، جامعه در مسیر اهداف خود قرار می گیرد اما اگر این دو گروه یا حتی یکی از آنها با جامعه همراه نباشد مسیر جامعه عوض می شود.

نظرات بینندگان