کد خبر: ۹۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس:

60 درصد مردم فارس در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: با پایان یافتن مهلت اینترتی سرشماری نفوس و مسکن، مشارکت مردم استان فارس در این طرح 60.1 درصد بوده است.

60 درصد مردم فارس در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اندساسان تاجگردون در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه در کل کشور 46.37 درصد مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کردند، تصریح کرد: از مجموع یک میلیون 551 هزار و 451 خانوار استان فارسي، 843 هزار و 147 خانوار موفق به ثبت اطلاعات و آمار خود در سامانه سرشماري اينترنتي شدند كه اين تعداد خانوار، جمعيتي بالغ بر دو میلیون 910هزار و 992 نفر را شامل مي شود.

وی ادامه داد: یک میلیون 459 هزار و 749 نفر از اين جمعيت را مرد و یک میلیون 451 هزار و 224 نفر جمعيت را زن بوده اند که این آمار نشان دهنده 60 درصد مشارکت مردم استان فارس است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس به شهرستان های که بیشترین و کمترین مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی داشته اند، اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان هاي ارسنجان، رستم و خنج به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن استان فارس را کسب کردند.

تاجگردون اضافه کرد: شهرستان هاي شيراز، فيروزآباد و آباده نيز سه شهرستان استان فارس هستند كه به دليل وسعت و گستردگي جمعيت در انتهاي جدول در روز پاياني سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن در سطح استان فارس قرار گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به توجه به استقبال گسترده و مشاركت فعال مردم ، به صراحت مي توان گفت، نهمين دوره سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن در كشور كه در 5 سال آينده برگزار خواهد شد، به صورت تمام اينترنتي خواهد بود.

:

لازم به ذكر است، 40 درصد از مردم استان فارس در سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن موفق به ثبت آمار و اطلاعات نشدند كه حدود 1500 مامور آمارگير صورت حضوري، آمار اين خانوارها را با مراجعه به درب منازل ثبت خواهند كرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان