کد خبر: ۹۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
بانوی معلول موفق عضو تیم ملی تیر اندازی کشور:

موفقیتم را مدیون معلولیتم میدانم/ مسئولین به وعده های خود عمل کنند/ حجاب از ورزش جدا نیست

بانوی معلول موفق عضو تیم ملی تیر اندازی کشور گفت: بانوان ایرانی در عرصه‌های ورزشی تلاش می‌کنند که بگویند حجاب از ورزش جدا نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما؛ سمیرا ارم متولد ۶۴ در شیراز دارای یک خواهر و دو برادر است؛ پدری بازنشسته و مادری خانه دار دارد، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته شیمی از دانشگاه اصفهان است.

سمیرا از دو سالگی به دلیل حادثه ای که در کودکی برای او افتاد دچار معلولیت شد.

ارم معلولیتش را نعمتی از سوی خدا میداند چرا که با این اتفاق توانسته از کمترین امکانات بهترین استفاده را ببرد و از فرصت ها به خوبی استفاده کند و در واقع می توانم بگویم همه این موفقیتی که به آن رسیدم مدیون معلولیتم بوده است.

ورزش آرامش ذهنی را به همراه دارد

سمیرا ارم در خصوص اینکه چگونه به ورزش کردن علاقه‌مند شد به خبرنگار ما گفت: از سال ۹۱ همزمان با قبولی در دانشگاه وارد رشته تیراندازی شده و در سال ۹۴ به عضویت تیم ملی کشور درآمدم واین رشته یک آرامش ذهنی خوبی به من داده است.

ارم ادامه داد: سال ۹۲ در مسابقات آزاد کشوری انتخابی تیم ملی مقام سوم را کسب کردم و به عنوان برترین ورزشکار سال در استان انتخاب شدم و در سال ۹۳ در مسابقات آزاد کشوری انتخابی تیم ملی مقام دوم انفرادی و در مسابقات لیگ همان سال مقام اول را کسب کردم.

وی افزود: در چند سال فعالیت ورزشی خود، موفق به کسب دو مدال طلا و ۷ مدال کشوری در دوبخش انفرادی و تیمی بودم و در مسابقات جهانی موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک برنز شده ام.

ارم از حضور خود در مسابقات پارالمپیک ریو یادآور شد: اردوهای پارالمپیک ریو از فروردین ۹۴ شروع شد و تا ۸ شهریور ۹۵ ادامه داشت و از فروردین تا اسفند ۹۴ هر ماه ۷ روز در اردو بودیم و در ۶ ماه ابتدایی امسال نیز هر ماه ۱۵ روز در اردو به سرمی بردیم.

سمیرا ارم ورزشکار (1)

تمرین عامل اصلی موفقیت تیم ایران در مسابقات پارالمپیک ریو

این بانوی ورزشکار افزود: تمرین عامل اصلی موفقیت تیم ایران در مسابقات پارالمپیک بود و خود شخص بنده برای مسابقات تلاش بسیاری کردم و علت اصلی ناکامی بنده کم تجربگی خود میدانم و برنامه ورزشی خود را برای مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ و پارالمپیک ۲۰۲۰ گذاشتم که بتوانم پرچم کشورم را به اهتزار درآورم.

امکانات کافی وجود ندارد

وی در مورد وضعیت ورزش تیراندازی استان اظهار داشت: متاسفانه در استان فارس امکانات کافی وجود ندارد که نتیجه این امر به ضرر استان فارس می‌شود؛ و یکی دیگر از مشکلات درآمدزا نبودن لیگ تیراندازی معلولان است که مهم‌ترین دلیلش عدم وجود اسپانسر در بخش جانبازان و معلولان است.

ارم ابراز داشت: اگر سلاح و امکانات اولیه فراهم شود رتبه‌های به دست آمده هم در بعد ملی و هم در بعد بین‌المللی به نام استان فارس زده می‌شود.

این بانوی ورزشکار مهمترین دغدغه و نگرانی خود را بحث اشتغال و هزینه های زیاد این رشته دانست چرا که این رشته هزینه بالای دارد و باید امکانات مالی مناسبی در اختیار داشته باشم.

سمیرا ارم ورزشکار (3)

مسئولین به وعده های خود عمل کنند

ارم افزود: تلاش ها و موفقیت های خود را مدیون اعتماد و ایمان کامل به مربی ام آقایان امیری و گلشنی میدانم و از مسئولین می خواهم که طبق مصوبات و قول هایی که به ورزشکاران داده اند، به آنها عمل کنند.

سمیرا ارم در سخن پایانی خود افزود: بانوان ایرانی در عرصه‌های ورزشی تلاش می‌کنند که بگویند حجاب از ورزش جدا نیست.

سمیرا ارم ورزشکار (2)سمیرا ارم ورزشکار (4)سمیرا ارم ورزشکار (5)

خبرنگار: پریسا خلیلی

انتهای پیام./۲۲۵۲۲۵

نظرات بینندگان