کد خبر: ۹۹۷۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
غرفه های فرودگاه شیراز جایی شبیه سرگردنه!

تیغ زنی به وقت پرواز +فیلم

گران‌ فروشان همچنان در فرودگاه شیراز می‌ تازند و نرخ اجناس را نه تنها دولا پهنا بلکه چندلا پهنا حساب می‌ کنند.
 به گزارش شیرازه، معمولا در سفر ها یکی از مکان هایی که ما به آن رجوع می کنیم فرودگاه ها هستند. از این رو فرودگاه ها آنچنان با فرهنگ شهر هماهنگ می شوند تا بتواند نمادی کوچک و کامل از شهرش باشد. تا بتوانند خاطره سازی کنند.
 در فرودگاه شیراز هم جنین مناسب سازی هایی صورت گرفته اما متاسفانه چیزی که نظر همگان را به خود جلب می کند قیمت های گزاف محصولات غرفه ها است که خاطر مسافران را حداقل برای چند روز با خود درگیر می کند. قیمت هایی که نسبت به خارج از فروردگاه چند برابر گرانتر هستند. و بعضا مسافران از این نقره داغ شدن خاطرات تلخی به جای می گذارد.
 در فرودگاه شیراز یک چایی دو نفره ساده 25 هزار تومان است و قیمت یک بطری آب معدنی کوچک 1500 تومان. یک شیشه ویتامین C هم 12 هزار تومان فروش می‌رود و هزینه خرید یک بسته آدامس نعنایی 12 هزار تومان است. این در حالی است که قیمت‌های فوق در سطح شهر برای یک قوری چای دو نفره در بهترین کافی شاپ ها 8 هزار تومان، یک بطری آب معدنی کوچک 500 تومان،‌ یک شیشه ویتامین C هم 4 هزار تومان است و آدامس نعنایی مذکور نیز نهایتاً در بازار شیراز 4500 تومان قیمت گذاری شده است.

در فرودگاه شیراز برای خرید یک ظرف فالوده شیرازی 20 تا 25 هزار تومان پول می‌گیرند و برای یک ظرف نیمروزی صبحانه نیز حدود 20 هزار تومان قیمت گذاشته اند که البته اگر در آن خاویار ایرانی ریخته باشند قیمت ها تا 70 هزار تومان هم می‌رسد.

اگر کسی هوس خوردن چیپس و پنیر در فرودگاه شیراز کرد برای یک ظرف معمولی آن باید حول و حوش 20 هزار تومان و برای یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده هم 12 هزار تومان پول بدهد.

این قیمت های گزاف در حالی اعمال می‌شود که هنوز هیچ ارگانی نتوانسته جلوی این گران فروشی عجیب و غریب را بگیرد.



معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت فارس در این خصوص می گوید: تا زمانی که قانون واگذاری غرفه‌ها در فرودگاه‌ها،‌ پایانه‌های مسافربری و مراکز توریستی و گردشگری اصلاح نشود «آش همین آش است و کاسه همان کاسه».

ابراهیم صداقت اظهار داشت: مبلغ اجاره بهای دریافتی از غرفه داران در فرودگاه شیراز بسیار بالا است و اجاره آن بر اساس پیشنهاد شرکت کنندگان در مزایده تعیین می‌شود به عبارت دیگر هر کس قیمت بالاتری برای اجاره غرفه ها پیشنهاد داد این غرفه ها به او واگذار می‌شود.

وی با بیان این که گرانفروشی در غرفه هایی که متولیان خاص دارد همچون فرودگاه،‌ پایانه مسافربری، پارک ها و ... از نحوه واگذاری و برگزاری مزایده آغاز می شود افزود: باید قانون واگذاری غرفه‌ها در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری تغییر کند و وضعیت به گونه ای نباشد که هر کسی پیشنهاد بالاتری داد غرفه به او واگذار شود. بدیهی است پول اجاره این غرفه‌ها با گران فروشی اجناس ارایه شده از جیب مردم و مصرف کننده تامین می شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان این که زیاده خواهی غرفه داران اصلی‌ترین معضل در فرودگاه شیراز است افزود: با حضور کارشناسان خبره و همچنین مسئولین غرفه‌ها نرخ نامه ای برای اقلام عرضه شده در فرودگاه شیراز به تصویب رسید که متاسفانه این نرخ نامه در غرفه ها رعایت نمی شود.

وی با بیان این که ظرف چند روز آینده طرح تشدید بازرسی از فرودگاه شیراز، پایانه های مسافربری و غرفه‌های مستقر در مراکز سیاحتی اجرا می شود افزود: از خردادماه تاکنون طرح نظارت ویژه فرودگاه،‌ پایانه های مسافربری و مراکز سیاحتی اجرا شده که در طی آن پرونده های زیادی برای متخلفان تشکیل شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
0
یک آب پرتقال خریدم 25000 تومان
اعتراض کردم گفت پرتقال تازه است!
با دلار هم تو بقیه فردوگاهها اینقدر نمیشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
0
واقعا وحشتناکه
ادم وقتی میره تو فرودگاه احساس میکنه بی نظارت ترین (...!!) نقطه مملکت قرار گرفته!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
3
شیرازه یک طرفه به قاضی رفتی میدانی از غرفه ها چند اجاره میگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
2
وقتی تمام غرفه ها را به یک نفر یا یک شرکت اجاره می دهید باید چنین مشکلی هم پیش بیاید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
0
اگر میخواهید این مشکل حل شود یک گزارش از نحوه اجاره دادن و قیمت اجاره غرفه ها کار کنید اطلاعات خوبی دستگیرتان می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵
1
فرودگاه های خارجی هم همین جوری هستند همانجا هم قیمت ها گران هستند