کد خبر: ۹۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد

هلاکت 1000 داعشی در موصل و آزاد‌سازی 74 روستا‌

فرمانده پلیس فدرال عراق از کشته شدن 1000 تروریست داعشی در محور جنوبی شهر موصل و پاکسازی 74 روستا از آغاز عملیات آزادسازی این شهر تاکنون خبر داد.
به گزارش شیرازه، «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد تا کنون بیش از هزار داعشی از آغاز عملیات آزادسازی موصل کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه «24 امارات»، جودت در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: از آغاز عملیات در محور جنوبی بیش از 1000 تروریست کشته شده‌اند، 74 روستا از مجموع 84 روستا آزاد شده 4500 خانواده تخلیه  و 130 خودروی بمب‌گذاری شده نیز خنثی شده‌ است.

عملیات آزدسازی موصل از 17 ماه گذشته (اکتبر) برابر با 26 مهرماه آغاز شده است. وزارت دفاع عراق پنجشنبه (دیروز) ورود نیروهای ارتش این کشور به شهر موصل را رسما تأیید کرد.

سرهنگ «تحسین ابراهیم» سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت وگو با شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا با اعلام این خبر، افزود: یگان هایی از لشکر 9 زرهی ارتش عراق وارد محله «الانتصار» واقع در شرق موصل شده اند (+).

«ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش بامداد دیروز همزمان با پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل، یک پیام صوتی جدید منتشر کرد و از نیروهای خود خواست در این شهر مقاومت کنند (+).

این پیام صوتی در حالی منتشر شد که «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس دیروز اعلام کرد بغدادی دیگر در موصل نیست، وی گفت: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد او خودش صحنه را خالی کرده و حالا با استفاده از رسانه‌های اینترنتی که دارد دیگران را به شرکت در خشونت تشویق می‌کند.»

انتهای پیام
نظرات بینندگان