مخبر: کارخانجات لوازم خانگی همکاری نکنند، واردات آزاد میشود
معاون اول رئیسجمهور به تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص عدم همکاری با ستاد تنظیم بازار هشدار داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمد مخبر معاون اول رئیسجمهور گفت: براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامهریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.
به گفته معاون اول رئیسجمهور همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند مورد تشویق قرار گرفته و با متخلفان در هر صنعتی به شدت برخورد شود.
در این نشست در خصوص وضعیت قیمتها در صنعت لوازم خانگی گزارش مبسوطی ارائه شد.
بر اساس این گزارش و با توجه به توقف افزایش قیمتها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج قیمت تولید کننده، کاهش قیمت تمام شده از طریق ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش تیراژ تولید و ایجاد تنوع در محصول از جمله راهکارهای کاهش قیمت در این صنعت و بازار عنوان و مقرر شد در این زمینه برنامه ریزی لازم اعمال شود.
فروشندگان لوازم خانگی میگویند در سال جاری، هر دوماه یکبار، شاهد افزایش قیمت بودهاند. به عنوان مثال، برندهای یخچال ایرانی که سال ۱۳۹۸ با قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان به فروش میرسیده، در بهمن امسال، بیش از دو برابر افزایش قیمت داشته اند.
همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گزارشی از آسیب شناسی و آخرین وضعیت قیمت های ۱۸ قلم از طیف وسیعی از کالاهای مورد نیاز شب عید و همچنین گزارشی از آخرین وضعیت درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها ارائه داد.
بر اساس این گزارش تعداد کالاهای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده هفت هزار قلم کالا اعلام شد که از این تعداد حدود ۴۵۰۰ قلم کاهش قیمت پیدا کرده اند.
انتهای پیام/ح
به گفته معاون اول رئیسجمهور همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند مورد تشویق قرار گرفته و با متخلفان در هر صنعتی به شدت برخورد شود.
در این نشست در خصوص وضعیت قیمتها در صنعت لوازم خانگی گزارش مبسوطی ارائه شد.
بر اساس این گزارش و با توجه به توقف افزایش قیمتها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج قیمت تولید کننده، کاهش قیمت تمام شده از طریق ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش تیراژ تولید و ایجاد تنوع در محصول از جمله راهکارهای کاهش قیمت در این صنعت و بازار عنوان و مقرر شد در این زمینه برنامه ریزی لازم اعمال شود.
فروشندگان لوازم خانگی میگویند در سال جاری، هر دوماه یکبار، شاهد افزایش قیمت بودهاند. به عنوان مثال، برندهای یخچال ایرانی که سال ۱۳۹۸ با قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان به فروش میرسیده، در بهمن امسال، بیش از دو برابر افزایش قیمت داشته اند.
همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گزارشی از آسیب شناسی و آخرین وضعیت قیمت های ۱۸ قلم از طیف وسیعی از کالاهای مورد نیاز شب عید و همچنین گزارشی از آخرین وضعیت درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها ارائه داد.
بر اساس این گزارش تعداد کالاهای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده هفت هزار قلم کالا اعلام شد که از این تعداد حدود ۴۵۰۰ قلم کاهش قیمت پیدا کرده اند.
انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان