شهردار شیراز:
طراحی شبکه آبهای سطحی بهصورت نرمافزاری در شیراز/نظارت لحظهای انجام میشود
اصنافی گفت:در مدیریت بحران شهرداری شیراز، با نظارت تصویری که بر همه شهر داریم به صورت لحظهای موضوع رصد آغاز شده و هر نقطه از شهر که دچار آبگرفتگی شده است، نیروهای شهرداری سریعا وارد عمل شده و نسبت به رفع مشکلات اقدام کردهاند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،سید احسان اصنافی شهردار شیراز جمعه ٧ مرداد در حاشیه بازدید استاندار فارس و هیئت همراه از ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز بیان کرد: در پی هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر بالاترین سطح هشدار (قرمز) در فارس و شیراز با موضوع بارندگیهای پیش رو و احتمال وقوع سیلاب در این کلانشهر، در سه روز گذشته شهرداری شیراز با ظرفیت هفت هزار نفر نیروی انسانی در روز نسبت به پاکسازی سطح شهر اقدام کرده و تمام مسیلها و مسیرهای آب پاکسازی، شاخ و برگهای درختان بریدهشده و دپوی مصالح و کارگاههای شهرداری حتی در پل سلمان فارسی رودخانه خشک جمعآوریشده است.
وی افزود: در مرکز مدیریت بحران شهرداری شیراز، با نظارت تصویری که بر همه شهر داریم به صورت لحظهای موضوع رصد آغاز شده و هر نقطه از شهر که دچار آبگرفتگی شده است، نیروهای شهرداری سریعا وارد عمل شده و نسبت به رفع مشکلات اقدام کردهاند.
اصنافی با بیان اینکه تجهیزات امدادی بهطور کامل تست و نواقص برطرف شده است، عنوان کرد: دو مانور در این سه روز داشتهایم و شهرداری شیراز با اشراف اطلاعاتی نقاط سطح شهر در سطح آمادگی کامل و بالایی برای خدمت به مردم در این بارش الهی است.
شهردار شیراز تصریح کرد: طراحی شبکه آبهای سطحی بهصورت نرمافزاری بوده که مشخصاً سطح بارندگی و نقاط احتمال آبگرفتگی را اعلام میکند.
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در ادامه حضور در ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز، از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز بازدید و از نزدیک روند ارائه خدماتدهی به شهروندان در مواقع بحران را مورد ارزیابی قرار داد.
رضا جاویدی، مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش از عملکرد این سامانه با تشریح اقدامات انجام شده، اظهار کرد: بر اساس برنامهریزیهای انجام شده و نقاطی که در سالهای گذشته دچار آبگرفتگی شده بود، پیشتر به مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز این موارد اعلام شده و همکاران نیز نسبت به رفع مشکلات اقدام کرده بودند.
وی با بیان اینکه این مرکز به صورت ۲۴ ساعته و شبانهروزی توسط کارشناسان، پاسخگوی شهروندان است، افزود: در مواقع بحران با برنامهریزی انجام شده علاوه بر ثبت تماس و موارد اعلام شده در سامانه، موارد اضطراری به صورت پیامک برای شهرداران مناطق، معاونین خدمات شهری و مدیران ستاد بحران ارسال میشود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز با بیان اینکه گزارشات، رصد و پایشهای انجام شده به صورت پیوسته در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز قرار میگیرد، عنوان کرد: شهروندان فهیم شیرازی همواره یاریگر مجموعه شهرداری شیراز در مواقع بحرانی بودهاند و انتظار میرود همواره در این زمینه نهایت همکاری را با خادمین خود در مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.
انتهای پیام /ف
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان