کد خبر: ۱۶۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید غلام‌عباس کرمی:

شما حافظ راه شهیدان خود شوید

شهید غلام‌عباس کرمی در وصیت‌نامه خود آورده است: ای خانواده‌هایی که شهید داده‌اید در راه اسلام و ای آن‌هایی که مؤمن به انقلاب هستید باید شهید دهید و شما حافظ راه شهیدان خود شوید و حفظ کنید ولایت‌فقیه را بر مبنای حکومت اسلامی و از بین ببرید منافق‌های که ضد ولایت‌فقیه یعنی ضد اسلام‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل ازنوید شاهد، شهید غلام‌عباس کرمی در یازدهم فروردین‌ماه ۱۳۳۸ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در روستای شهر میان از توابع شهرستان اقلید به دنیا آمد. از همان کودکی علاقه شدیدی به اسلام و مسائل اسلامی داشت. دوران ابتدائی را در همان روستا پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل به اقلید رفت.


با اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی وی بسیار فعال و پر شور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت نموده و دیگران را نیز به شرکت در فعالیت‌ها تشویق می‌کرد و عامل بسیار مهمی در آگاهی روستا بود. با پیروزی انقلاب وی وارد سپاه پاسداران شد و در مدت حضور در سپاه تا زمان شهادت شاهد خدمات ارزنده این شهید گران‌قدر باشیم.


وی زیاد اهل مطالعه بود به‌طوری‌که در زمان شهادت هم‌رزمانش وقتی در جمعی می‌نشست ساکت و سر به زیر بود. از مطرح شدن بیزار، بسیار قانع و ساده بود و بسیار کم صحبت می‌کرد و بیشتر به مطالعه و فکر می‌پرداخت. هیچ چیز او را مضطرب و هیجان‌زده نمی‌کرد و در هر شرایطی آرامش روحی داشت.

ایشان به‌دفعات به جبهه‌ها اعزام و مسئولیت‌های مهمی بر عهده داشت از جمله جانشین گردان پیاده در تیپ احمد ابن موسی، فرمانده گردان پیاده در تیپ ۳۵ امام حسن (ع) جانشین معاونت عملیات تیپ ۳۵ امام حسن (ع) غلامعباس در این عملیات چندین دفعه نیز مجروح شد اما هیچ‌گاه از ادای وظیفهٔ خطیر خود غافل نبود.


 وصیت‌نامه‌ شهید 
ای خانواده‌هایی که شهید داده‌اید در راه اسلام و ای آن‌هایی که مؤمن به انقلاب هستید باید شهید دهید و شما حافظ راه شهیدان خود شوید و حفظ کنید ولایت‌فقیه را بر مبنای حکومت اسلامی و از بین ببرید منافق‌های که ضد ولایت‌فقیه یعنی ضد اسلام‌اند.

 
جنگ امروزه فرزندان اسلام، نه از روی لجاجت و راحت‌طلبی و نه برای آزادی که غرب و شرق گرفتار آن هستند بوده و نه برای توسعه خاک و کشورداری و قتل و تخریب و قدرت طلبی؛ بلکه فقط و فقط برای اطاعت از مالک ملک رب‌العالمین که نشر اسلام محمد (ص) به ما تکلیف کرده با این که می‌دانیم اسلام حد و مرزی ندارد که در یک جا متوقف شود که طبق گفته حجت خدا امام معصوم اگر در آن‌سوی دنیا که دورترین نقطه است به شما مظلومی دار مظلومیت سر بدهند و ما بتوانیم به او کمک کنیم؛ ولی کوتاهی کنیم مسلمان نیستیم.


و سرانجام شهید غلامعباس کرمی در نهم اسفندماه ۱۳۶۶ در منطقه بصره به درجه رفیع شهادت نائل گردید. از این شهید گران‌قدر دو فرزند به‌یادگارمانده است.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان