کد خبر: ۱۶۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید حسین ضامن:

ما پرورش یافتگان مکتب حسین (ع) هستیم.

شهید حسین ضامن در وصیت‌نامه خود آورده است: بر ماست که با الهام از مکتب حیات‌بخش اسلام و پیروی از فرمایشات حضرت امام خمینـی (ره) در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشیم، امیدوارم به حفظ سنگرهای الهی خود به سوی صلاح و رستگاری حرکت نمایید ما پرورش یافتگان مکتب حسین بن علی (ع) هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید حسین ضامن در ۱۱ بهمن ۱۳۳۹ خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی در زاهدان متولد شد. خانواده ضامن از اهالی بیرجند بودند. پدر خانواده کارمند بهداری بود و به واسطه ایمان و اعتقادی که داشت تا جایی که برایش مقدور بود، می‌کوشید در جهت سلامت و ایجاد بستری سالم برای زندگی روستائیان آن زمان که بیشتر از کمترین امکانات بهداشتی هم بی‌نصیب بودند، گام بردارد.


پس از مدتی خانواده ضامن راهی شهرستان زاهدان شدند و خیلی زود با مردم این منطقه ارتباط عاطفی و تنگاتنگی برقرار کردند.
وی تحصیلات خود را در مقطع متوسطه در رشته فرهنگ و ادب در زاهدان به پایان برد. در این ایام بود که مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی اوج گرفته بود و او هم به‌واسطه رفت و آمد به مسجد با بسیاری از جوانان مبارز آشنایی پیدا کرده و با هدایت آیت‌الله کفعمی در مبارزات و پخش اعلامیه‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد. در همان دوران پیروزی انقلاب بود که حسین توانست مدرک دیپلم خود را اخذ کند و به واسطه علاقه‌ای که به فعالیت‌های خبری داشت و فعالیت‌های فرهنگی را به نوعی خاص دنبال می‌کرد، خیلی زود جذب صدا و سیما استان شد و در آنجا به انجام خدمات مختلف فرهنگی و مذهبی پرداخت.


مادر شهید درباره خصوصیات خلقی و اخلاقی وی چنین می‌گوید حسین به هنگام کودکی به انجام فرایض دینی و مذهبی خود مقید بود و دوستان خود را نیز بر همین اساس انتخاب می‌کرد همسر شهید نیز اضافه می‌کند که در زندگی مشترک اما کوتاه با وی که بیش از یک سال طول نکشید، او را انسانی وارسته با تمام صفات پسندیده می‌دیدم او نسبت به حجاب و عفت من و خواهرش تأکید بسیار می‌کرد و همواره حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگویی برای شخصیت و رفتارمان توصیه می‌کرد.


این شهید بزرگوار در ۲۱ تیر ۱۳۶۱ خورشیدی به خدمت سربازی فراخوانده شد. دوره ضرورت را تا ۲۱ دی ۱۳۶۱ خورشیدی در مشهد سپری کرد. سپس تا ۲۱ تیر ۱۳۶۳ خورشیدی در پادگان نیروی هوایی امیدیه اهواز خدمت کرد.


شهید حسین ضامن در ۱۳۶۲ خورشیدی همکاری خود را با ایرنا به عنوان خبرنگار آغاز کرد و ۲ سال از خدمت خود را در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی در شهرستان چابهار گذراند. اوصاف شهید از بیان رئیس دفتر خبرگزاری چنین است: شهید ضامن علاقه خاصی به حرفه خبرنگاری داشت. او در کار خود دارای پشتکاری قوی و جدی بود. در مأموریت‌های محوله خبری پیشتاز و در اجرای نظم و انضباط اداری کوشا بود. بیشتر اوقات، بعد از ساعات اداری، در محل کارش حضور داشت و تا پاسی از شب به مطالعه برای بالا بردن سطح علمی و تخصصی خود می‌پرداخت.


او از نگاه خانواده، فردی با ایمان و مقید به انجام فرایض دینی بود؛ چنانچه خود را به اقامه نماز اول وقت و قرائت قرآن در مسجد محل مکلف می‌دانست و در دستگیری از محرومان جامعه دریغ نداشت.


حسین ضامن در ۶ تیر ۱۳۶۴ خورشیدی ازدواج کرد و در ۳۰ فروردین ۱۳۶۵ خورشیدی به عنوان رزمنده بسیجی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از یک ماه حضور در منطقه عملیاتی فاو به هنگام تبادل آتش در عملیات «والفجر ۸» از ناحیه سر مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و در ۲۵ اردیبهشت همان سال دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظیم شهادت نائل شد. عملیات والفجر ۸ در ۲۰ بهمن در ساعت ۲۲ به مدت ۷۸ روز و به وسعت ۸۰۰ کیلومترمربع با رمز «یا زهرا (س)» در منطقه عملیاتی فاو آغاز شد و هدف از آن تصرف شبه‌جزیره فاو و کوتاه کردن دست رژیم متجاوز عراق از آب‌های خلیج‌فارس بود.


پیکر شهید ضامن در آرامگاه زاهدان، بهشت مصطفی به خاک سپرده شد.


در وصیت‌نامه شهید حسین ضامن که بخشی از آن در ادامه آمده، عبارت‌های کلیدی وجود دارد که قابل تأمل و تعمق است: 
به منظور ادای دین خود به اسلام و مسلمین و لبیک گفتن به ندای امام امت تـصمیم گـرفتم بـا توجهات الهی در جهت مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه‌های نبرد عزیمت نمایم.


به عنوان یک فرد مسلمان و مقلد حضرت امام خمینی (ره) نمی‌توانستم نظاره‌گر پرپر شـدن جوانـان عزیز میهن اسلامی و تصرفات جدید به میهن اسلامی باشم.


بر ماست که با الهام از مکتب حیات‌بخش اسلام و پیروی از فرمایشات حضرت امام خمینـی (ره) در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشیم، امیدوارم به حفظ سنگرهای الهی خود، به سوی صلاح و رستگاری حرکت نمایید،ما پرورش یافتگان مکتب حسین بن علی (ع) هستیم.

بر ماست که اسلام را یاری نماییم.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان