کد خبر: ۱۶۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

وجه اضافی از دانش آموزان تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اخذ هرگونه وجه اضافی از اولیا دانش آموزان تحت هر عنوانی ممنوع و تخلف است و در صورت مشاهده و گزارش بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات مؤسسین و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فرشید قاسمی گفت: ضروری است مؤسسین، پس از ابلاغ شهریه نسبت به دریافت پوستر شهریه اقدام و پس از تأیید آموزش و پرورش منطقه در محل رویت مراجعین در مدرسه نصب کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در کمیته تعیین شهریه استان در خصوص دستورالعمل، شرایط و ضوابط ابلاغ شهریه تصمیم گیری و در همین راستا جلسات آموزشی و تبیینی ویژه رؤسای ادارات به عنوان رئیس کمیته تعیین شهریه منطقه و کارشناسان مدارس و مراکز غیر دولتی برگزار شده است.


قاسمی افزود: با توجه به آغاز پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی، مدارس می‌توانند بر اساس شهریه سال تحصیلی جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از اولیا شهریه دریافت کنند و در صورت انصراف دانش آموز قبل از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام، باید تمام مبلغ اخذ شده به اولیا مسترد شود.


وی تأکید کرد: اخذ هرگونه وجه اضافی از اولیا دانش آموزان تحت هر عنوانی ممنوع و تخلف است و در صورت مشاهده و گزارش بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات مؤسسین و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی با متخلفین برخورد خواهد شد.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: علاوه بر استرداد وجه به اولیا، طبق قوانین مدارس و مراکز غیردولتی تا چند برابر وجوه دریافتی جریمه خواهند شد و تا لغو مجوز و تعطیلی مدارس و مراکز پیش خواهد رفت.

 

 


قاسمی خطاب به مؤسسین و مدیران مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها را سرلوحه امور کار خویش قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه از اولیا دانش آموزان خواست: هرگونه تخلف از طرف مدارس و مراکز غیر دولتی را به ادارات مناطق و شهرستان‌ها منعکس کرده، تا در اسرع وقت به این امور رسیدگی قانونی به عمل آید.


رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان گفت: الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی وفق ماده ۱۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی بر اساس دوره تحصیلی، برنامه سال تحصیلی، فضای فیزیکی و تجهیزات، نرخ تورم رسمی کشور، کیفیت آموزشی و پرورشی، شرایط منطقه‌ای و فعالیت‌های فوق‌برنامه توسط مؤسسین پیشنهاد و پس از بررسی و تصویب کمیته تعیین شهریه مناطق، توسط شورای نظارت استان تأیید و ابلاغ می‌شود.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان