کد خبر: ۱۶۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

نام‌گذاری ۲ باب مدرسه به نام شهید رئیسی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اولین و دومین مدرسه ایران به نام شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ترتیب در شهرهای زرقان و آباده استان فارس نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی با بیان این مطلب، افزود: یک واحد آموزشی در شهر زرقان و یک واحد آموزشی دیگر در آباده استان فارس به پاس خدمات حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور شهید کشورمان به نام ایشان به‌عنوان اولین و دومین مدرسه در کشور نام‌گذاری شدند.


وی افزود: شهید حضرت آیت‌الله رئیسی در طول دوران ریاست‌جمهوری خود توجه ویژه‌ای به معلمان و دانش‌آموزان داشت.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این دو اقدام ارزشمند به پیشنهاد کمیته‌های نام‌گذاری مدارس شهر زرقان و آباده و نیز تصویب در جلسه شورای نام‌گذاری مدارس استان فارس به پاس قدرشناسی از زحمات و خدمات شبانه‌روزی این خادم ملت صورت گرفت.


قاسمی ادامه داد: واحد آموزشی شهر زرقان که دبیرستان دخترانه متوسطه اول واقع در شهرک امام رضا (ع) این شهر است، ۶ کلاس درس با ظرفیت ۱۵۷ دانش‌آموز دارد.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دیگر واحد آموزشی که دبستان دوره ابتدایی است و در شهر آباده استان فارس واقع شده دارای ۱۲ کلاس درس است و ۴۰۰ دانش آموز نیز در آن مشغول به تحصیل هستند.

نام‌گذاری ۲ باب مدرسه به نام شهید رئیسی


این مقام مسئول با بیان اینکه آیین رونمایی از تابلوهای این دو واحد آموزشی در هفته آینده برگزار خواهد شد گفت: تندیس شهدای خدمت نیز به زودی در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آباده نصب خواهد شد.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شدند.


حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان