کد خبر: ۱۶۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش فارس :

برنامه‌ تحولی و‌ جوانگرایی را سال آینده دنبال می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همدلی و انسجام را از مطالبات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: وحدت و همدلی با رویکرد برنامه‌های تحولی و جوان‌گرایی در دستور کارآموزش و پرورش است در سال آینده با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع کارکنان این اداره کل گفت: حدود ۸ هزار واحد آموزشی مجری سیاست‌های آموزش‌وپرورش در سراسر استان هستند و مدیران این مدارس بار اصلی برنامه‌ها را به دوش می‌کشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تجلیل از استاندار فارس، شهردار و شورای شهر و سایر ادارات و سازمان‌های استان که در خصوص بازگشایی مدارس با آموزش‌وپرورش همکاری دارند، تصریح کرد: همه کارشناسان و کارکنان با همدلی و تلاش بی‌وقفه پروژه‌ها را به‌پیش می‌برند به‌عنوان‌مثال ابرپروژه استخدام آموزگاران برای اولین‌بار به‌صورت بسیار پرحجم و زمان بر انجام شد.

عسکری افزود: بر اساس گزارش‌ها بخش‌های مختلف وزارتخانه در عرصه‌های مختلف همچون: علمی، ورزشی، اجرای سند تحول، پروژه استخدام، راه‌اندازی موکب اربعین، اهدای بسته نوشت‌افزار به دانش نیازمند، استان فارس در بین استان‌های دیگر کشور از رتبه بالایی برخوردار است.

وی همدلی و انسجام را از مطالبات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: وحدت و همدلی با رویکرد برنامه‌های تحولی و جوان‌گرایی در دستور کارآموزش و پرورش است در سال آینده با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از آغاز جشن‌های آغاز امامت حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از روز دوشنبه سوم مهرماه در مدارس سراسر استان فارس خبر داد.

وی به اشاره به اینکه حضور میدانی مدیران ستادی می‌تواند مدرسه قوی را رقم بزند گفت: در سال تحصیلی جدید همه مدیران و معاونان برنامه یک روز در مدرسه را اجرایی خواهند کرد.

عسکری با اشاره به اینکه مردمی‌سازی از برنامه‌هایی است که در سال جدید در دستور کار قرار می‌گیرد چرا که با مردم بودن یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: ولی‌نعمت بودن مردم باید در عمل ثابت شود؛ لذا با مردم بودن دارای برکاتی است و دین اسلام نیز سفارش کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: آموزش‌وپرورش متعلق به همه مردم است و شرایط باید به‌گونه‌ای باشد تا مردم بتوانند حرفشان را بزنند.

برنامه‌ تحولی و‌ جوانگرایی را سال آینده دنبال می‌کنیم

عسکری گفت: در نقل‌وانتقالات معلمان استان سعی بر حل مشکلات داشتیم و در راستای شفاف‌سازی آمار و ارقام را اعلام کردیم همیشه حق مردم است که بدانند؛ بنابراین باید از ظرفیت مردم و سایر بخش‌ها استفاده کنیم.

وی با تقدیر از حوزه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در آموزش‌وپرورش عنوان کرد: همه کارها باید در قالب رسانه قرار گیرد تا شفاف‌سازی شود و مردم در جریان امر قرار گیرند؛ لذا داشتن پیوست رسانه‌ای برای فعالیت‌ها الزامی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت موجود اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده اعتماد به کارکنان یک مجموعه، افزایش بهره‌وری را در پی خواهد داشت.

فرشید قاسمی گفت: آموزش‌وپرورش فارس با اعتماد به معلمان توانست نتایج خوبی را در برنامه‌ها کسب کند به‌عنوان‌مثال: دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف علمی نتایج درخشانی را کسب کردند و رشد قابل‌ملاحظه‌ای را در سطح کشور کسب کردیم.

وی افزود: درحالی‌که سال قبل درصد قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی سه درصد از میانگین عقب بودیم؛ اما امسال بیش از سه درصد بالاتر از میانگین بودیم.

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: پروژه مهر با برنامه ۹۰ روزه آغاز شد هر یکشنبه با روسا و معاونین ادارات سراسر استان جلسه داشتیم.

وی ادامه داد: توزیع بیش از ۷ میلیون جلد کتاب، بازدید از ۷ هزار ۲۳۲ مدرسه، شاداب‌سازی بیش از ۶۶۰ مدرسه در سطح استان و... از جمله مواردی بود که در سایه همدلی و برنامه‌ریزی دقیق انجام شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش فارس اظهار کرد: فارس در اغلب شاخصه‌ها رتبه اول کشوری را داراست.

مجید زارعی افزود: در پروژه استخدامی‌های جدید، فارس رتبه اول را کسب کرد در جذب آموزگاران با بیش از ۴ هزار داوطلب مصاحبه کردیم و از لحاظ کیفی رتبه اول را دارا هستیم همچنین پروژه استخدام نیروهای دبیری در حال انجام و اواسط مهرماه نتایج اعلام می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اینکه در راستای تکریم همکاران در حوزه نقل‌وانتقالات با تقاضای انتقال بیش از ۴ هزار و ۳۲۰ نفر موافقت شد گفت: با انتقال بیش از ۸۰۰ نفر از همکاران فرهنگی به خارج از استان موافقت شد و ۹۰۰ نفر نیز وارد استان شدند و امروز فرایند نقل‌وانتقالات به اتمام می‌رسد و کاملاً در بستر سامانه و قانونی انجام شده است.

خاطرنشان می‌شود: در این مراسم از حمیدرضا عوض دخت و لاری به جهت برگزاری مطلوب اردوی ره یاران تحول تقدیر و همچنین سرکار خانم آسیه قائدی نیز به‌عنوان رئیس دفتر مدیرکل منصوب شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان