کد خبر: ۱۶۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
وصیت شهید سلیم ایزدی:

خداوند با صابران است

شهید سلیم ایزدی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: مادر و ای پدر عزیزم، امیدوارم که مرا ببخشید که نتوانستم در این مدت برای شما کاری انجام دهم و شما هم مانند دیگر خانواده‌های شهدا صبر کنید که خداوند با صابران است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید سلیم ایزدی۶ شهریور سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان خرامه دیده به جهان گشود. هفت‌ساله بود که راهی مدرسه شد. دوران ابتدایی را در مدرسه خرامه و راهنمایی را در مدرسه امام سجاد (ع) و دبیرستان را در مدرسه شهید بهشتی با موفقیت پشت سر گذاشت.

سال ۱۳۶۱ با اوضاع وخیم جنگ و شهادت بسیاری از دوستانش با گذراندن دورهٔ مقدماتی آموزش از طرف بسیج خرامه به اهواز اعزام شد. سلیم پس از مبارزات با دشمن بعثی سرانجام ۲۸ مهرماه ۱۳۶۲ بر اثر اصابت تیر به قلب و ترکش به دست راست به درجهٔ رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش در گلزار شهدای خرامه به خاک سپرده شد.


وصیت‌نامه شهید
پیام من این است که امام را دعا کنید و امام را یاری کنید و مسئله جنگ از یاد نبرید و پیام دیگر من این است که ای برادران و خواهران، همان‌طور که قبلاً در مقابل سختی‌ها ایستادگی کردید، ان‌شاءالله در مقابل سختی‌های آینده هم ایستادگی کنید و منحرف نشوید و یأس برای شما پیش نیاید که این دو باعث خدای‌ناکرده شکست ما می‌شود.


و شما خانواده‌های شهدای عزیز، شما هم همچون زینب، همچون حسین در مقابل این مصیبت‌های وارده صبر کنید که همین صبر باعث قوت قلب به دیگران می‌شود. شما ببینید امام حسین در یک نصف روز چه مصیبت‌هایی که بر سر او وارد نمی‌آید.

از یک طرف یاران و اصحاب خود را از دست می‌دهد. از یک طرف برادر و فرزند خود را از دست می‌دهد و از یک طرف حضرت زینب این اسطوره مقاومت و صبر و از طرف دیگر بی‌سرپرست ماندن این خانواده‌های عزیز از دست داده و این همه و همه.


اتحاد خود را حفظ کنید
و شما مادران و خواهران عزیز شهدا، خواهران و مادران شهدا امیدوارم که صبر شما هم زینب گونه باشد. زینب بعد از مرگ برادرش و این‌همه مصیبت‌های وارده آن‌چنان در مقابل کفار می‌ایستد که کفار به ستوه می‌آیند و پیام دیگرم به امت حزب‌الله و همیشه در صحنه خرامه است که اتحاد خود را حفظ کنید و پیرو روحانیت باشید.


خداوند با صابران است
و پیام من به خانواده‌ام. ای مادر و ای پدر عزیزم، امیدوارم که مرا ببخشید که نتوانستم در این مدت برای شما کاری انجام دهم و شما هم مانند دیگر خانواده‌های شهدا صبر کنید که خداوند با صابران است و در مرگ من زیاد از حد گریه نکنید.


و برادرم را با قرآن آشنا کنید و دیگر برادرانم جبهه را فراموش نکنید و پیام به هم‌کلاسی‌هایم که امیدوارم که اگر بدی از دست بنده حقیر دیدید مرا ببخشید و شما هم بیشتر در صحنه باشید و مسئله جنگ را فراموش نکنید و امام را یاری کنید.

والسلام. سلیم ایزدی هفت شهریور سال ۱۳۶۱

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان