کد خبر: ۵۵۸۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
دکتر ایمانیه در سمینار سلامت زنان:

100 درصد زایمان ها در بیمارستان‌های خصوصی شیراز به صورت سزارین بوده است!

متوسط عمل سزارین در استان فارس 60 درصد است و این نشان از مشکل استان فارس در این زمینه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، سید محمد احمدی در سومین سمینار بین المللی سلامت زنان که با حضور مقامات کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین سمیناری اظهار کرد: این سمینار که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود نشان می‌دهد که با وجود تمام فشارهای وارده بر ایران و ادعای نقض حقوق زنان، مقوله زنان و بحث سلامت آن‌ها برای ما بسیار مهم است.

وی سلامت زنان را زیربنای سلامت جامعه دانست و گفت: متاسفانه در گذشته فرهنگ ما فرهنگی مردسالار بوده و هنوز آثار سوء آن در گوشه و کنار جامعه دیده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه متاسفانه هنوز جامعه در قید و بندهای سنتی خود مانده است، تصریح کرد: موانع موجود در جامعه سبب شده که تاکنون در مسائل سلامت زنان توفیق و پیشرفت چندانی نداشته باشیم.

این مقام مسئول زنان را مایه آرامش روحی مردان و جامعه دانست و گفت: در واقع کسی که بار جامعه را بر دوش می‌کشد، زنان هستند بنابراین باید در سلامت کامل جسمی و روحی باشند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اگر زنان و مادران از وظیفه اصلی خود دور شوند و به مسئولیت اخلاقی و عاطفی خود عمل نکنند نشاط و پایداری جامعه از بین می‌رود.

احمدی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه جامعه در گرو مشارکت همگانی است، گفت: موارد خاصی در زمینه سلامت زنان وجود دارد که جمهوری اسلامی به آن توجه خاص داشته ولی باید امکانات بیشتری برای تامین سلامت زنان وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این همایش بانوان را به عنوان محور خانواده معرفی و نقش آنان در تامین سلامت خانواده و جامعه را مهم توصیف کرد.

دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه تاثیر سلامت بانوان فقط منحصر به خودشان نیست، افزود: شعار امسال وزارت بهداشت و درمان خود مراقبتی است برای اینکه افراد سلامت جسمی و روحی خودشان و اطرافیانشان را حفظ کنند. همچنین با پیشرفت بیشتر علم متوجه تاثیر زیاد سلامت روانی بر سلامت جسمی می‌شویم.

وی نقش زنان را در تامین سلامت روحی و جسمی خانواده مهم عنوان و تصریح کرد: نکته دیگر سلامت تغذیه است که زنان در این زمینه نیز نقش محوری در خانواده دارند و می‌توانند عادت‌های غذایی اشتباه همسر و فرزندانشان را تغییر دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز چاقی و عدم تحرک را یکی از معضلات جامعه دانست و گفت: حمایت بانوان برای حضور همسر و فرزندانشان در صحنه‌های ورزشی بسیار مهم است و می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند.

وی ضمن اعلام اینکه در علوم پزشکی شیراز در حال ادغام موضوع سلامت مردم در پزشک خانواده هستیم، اظهار خرسندی کرد که موفق شدیم بسته سلامت را برای 40 هزار نفر در محله سعدیه شیراز اجرا کنیم بدین صورت که پزشک خانواده تنها به نسخه نویسی اکتفا نکند بلکه کارهای پیشگیری و راهنمایی بیماران را نیز انجام دهد.

ایمانیه با بیان اینکه سلامت محور بودن و وجود نظام ارجاع از اهداف پزشک خانواده است، افزود: بسته‌ای برای سلامت زنان در پزشک خانواده تدارک دیده‌ شده است.

به گفته وی، هزار پزشک خانواده در شهرها و 500 پزشک خانواده در روستاهای استان فارس مشغول خدمت هستند.

در بیمارستان‌های خصوصی شیراز 100 درصد زایمان‌ها به صورت سزارین انجام شده است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این موضوع که یکی از بسته‌های سلامت به بحث سلامت زایمان پرداخته است، تصریح کرد: متاسفانه در بیمارستان‌های خصوصی شیراز 100 درصد زایمان‌ها به صورت سزارین انجام شده در صورتی که میانگین جهانی عمل سزارین 15 تا 20 درصد است.

وی متوسط عمل سزارین در کشور را 45 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: متوسط عمل سزارین در استان فارس 60 درصد است و این نشان از مشکل استان فارس در این زمینه دارد.

ایمانیه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان پیش بینی کرده که هر استان در هر سه ماه 2.5 درصد کاهش زایمان از طریق سزارین داشته باشد، افزود: ما سعی می کنیم که در استان فارس هر سه ماه 5 درصد کاهش عمل سزارین داشته باشیم که در پایان سال رقم کنونی 20 درصد کاهش داشته باشد.

وی از استاندار فارس و محمد باقر لنکرانی برای حضور در جلسه بعدی شورای سلامت و امنیت غذایی استان فارس دعوت کرد و گفت: در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی فارس بحث ارتقای سلامت زنان استان فارس را بررسی می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیراز من
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
ایا اطلاعات به مردم دادید یا فقط پول مردم را می شناسید
ناشناس
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟
اصلا متن را خوانده ای؟
من از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی هستم و افتخار میکنم دکتر ایمانه ای مدیر بنده هست و ایشان از مدیران نمونه کشور میباشند(جهت اطلاع)
خیاط نودان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
دکتر ایمانیه مدیری مومن دلسوز و خدمتگذار و افتخاری برای استان است
فرگ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
بابا همه دنیا فهمیدن که مردم فرگ ناحق دارن از بی درمانی می میرن.آخه چرا اقای ایمانی نمیاد ببینه مرگ مردم ناشی از چیه؟نماینده ی شهر و رییس مرکز بهداشت و فرماندار همهشون هم میدونن.استاندار هم که چند مدت جلوتر اومد آب سردی ریخت تو دلمون و گفت مگه من وزیر بهداشتم.واقای روحانی گل کاشت با این انتخابش ما بهشون میگیم داریم تو جاده فرگ و داراب می میریم انگار نه انگار که حرف از جون ادماست .وقتی بحث حقوق بشر هم میشه فریادشون گوش عالم کر میکنه.جناب شیرازه میدونیم ایمانیه ادم خوبیه اما خوب بودن تنها ملاک نیست.مگه چه فرقی بین زن و بچه های ما و خانواده استاندار و ایمانیه و نماینده ی شهر و بقیه ی مسولین هست.ما 120 کیلو مترتا داراب فاصله داریم یه درمانگاه عهد بوقی داریم با دوتا نقطه ی شهر ی دو دهستان و یک بخش.توی همه صحنه ها حاضریم.کلی شهید و رزمند ه داریم کلی محصولا ت کشاورزی صادر میکنیم.چه قد فعال مذهبی و فرهنگی داریم اقایون تنها لطفشون اینه که توی سخنرانی به ما میگن مردم شریف فرگ آیابا مردم شریف اینجوری برخورد میشه؟عزیز من داره توی منطقه ی فلک زده ی ما آدم میمیره نه سوسک.جناب مسول شیرازه کجا رفته رسالت انسانی و خبر نگاری تون؟لااقل در کنار این همه خبر که فلانی عدسه کرد و فلانی خندید یه بار هم که شده از این حضرات باز خواست کنید.ما که 360کیلو متر دوریم .استاندار اومد فرگ اصلا مشاور برنامه ریزیشون اجازه نداد مردم حرف بزنن میگفت فقط بخشدار و شورا تازه گاهی طوری رفتار میکرد با کلمات لطفا ساکت و...داشت فضا را امنیتی میکرد.میگفت استاندار وقت نداره فقط اومده شما را ببینه و برگرده.ما که عاشق چشماش بودیم؟.متاسفانه نماینده ی شهرستان هم با کمال افتخار گفت:به من گفتن در مورد بیمارستان حرف نزنیم.300میلیون هم اعتبار مر بوط به سفر احمدی نژادبه داراب برا مرکز درمانی سرو ته ش هم اوردن معلوم نشد چی کردن.یک هکتار و نیم هم زمین از مردم گرفتن و نقشه بردار و بیمانکار هم اومدزمین را تحویل گرفت و رفت.اش نخورده و دهان سوخته.این هم از دولت تدبیر و امید.بابا ما داریم از گرسنگی و بیماری توی فرگ می میریم.نخواستیم خوانندگی زنان و قر و فر هایی که هیچ دردی دوا نمی کنه.اول نان و آسایش و سلامت جسم مردم را در نظر بگیرید.آقای ایمانیه شما دارید چه کار میکنید.از سیاست که بگذلریم همه تون دم از دین محمد و قران می زنید.ما هم مسلمانیم انسانیم ایرانی هستیم.درمان حق دینی و انسانی ماست.اقای احمدی لطفا دیگه به فرگ نیا اقای استاندار عطای همراهت اقای فیاض بوررا و به لقایش بخشیدیم.اقای رییس جمهور کلیدت چرا قفل درمانگاه ما که همیشه 5شنبه و جمعه تعطیله چرا باز نمی کنه؟شب میشه کسی جرات نداره به درمانگاه مراجعه کنه ساعت 6ویک دقیقه وزیتور دفتر چه قبول نمیکنه میکه دستور مرکز بهداشته.یعنی ما ادم نیستیم.حالم از سخنرانی های نماینده و مدیر بهداشت به هم میخوره.کسی که به فکر جان همشهری های خودش نیست چه امیدی از او داشته باشیم.خواهش میکنم این کامنت را از طرف مردم فرگ بذار روی سایت شاید وزیر بهداشت تکانی به خودش داد.اخرین تیر ترکش ما استاندار دولت امید بود که به کلی نا امید شد.ما هم اینقد ساده بودیم خیال کردیم با این شعا رهای انساند وستانه شون اشکشون جاری میشه.بدتر اومدن اشکمون جاری کردن و رفتن.حالا اگر احساس میکنید خدایی و وجدانی بر رسالت خبر نگاری شما ناظر و حاکم است این خبر راانعکاس دهید وگرنه دیگر هیچ کاری از ما برنمی اید.باور کن دارم از رای دادن به روحانی بشیمان می شم.منتظر انعکاس شما هستیم.یا حق