کد خبر: ۶۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳
استاندار فارس:

آغاز پروژه گازرسانی به کامفیروز/ با استقرار واحدهای صنعتی در منطقه رونق اقتصادی ایجاد شود

مردم با ایجاد شرکت عمران و توسعه و به کارگیری از سرمایه های خود، در زمینه ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری سرمایه گذاری کنند.

استاندار فارس راه را زیرساخت اساسی توسعه و رشد هر منطقه دانست و گفت: با بهره برداری از آزادراه در دست ساخت شیراز - اصفهان، اقتصاد استان و خصوصا مناطق قرار گرفته در مسیر این پروژه متحول خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر سید محمد احمدی در سفر به شهرستان مرودشت و در دیدار با مردم بخش کامفیروز جنوبی که با حضور نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، افزود: با توجه به اهمیت این پروژه و تاثیری که در ایجاد رونق اقتصادی در استان و بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم این مناطق خواهد داشت، عملیات اجرایی آن نیز بدون وقفه ادامه دارد.

وی ادامه داد: با ساخت این آزادراه، منطقه کامفیروز از لحاظ گردشگری متحول می شود و آینده اقتصادی خوبی برای مردم آن رقم خواهد خورد.

استاندار فارس از مسئولان استان به ویژه مدیران محلی خواست تا از هم اکنون برای ایجاد تحول در معیشت و وضعیت اقتصادی مردم با استفاده از ظرفیت های این آزادراه برنامه ریزی کنند.

دکتر احمدی با اشاره به کاهش 140 کیلومتری طول مسیر شیراز اصفهان با احداث این آزادراه 220 کیلومتری، گفت: برای احداث این پروژه، اعتبار 17 هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است و امیدواریم ظرف سه سال آینده نیز شاهد بهره برداری از آن باشیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس با اشاره به شناخت کامل خود از این منطقه و ظرفیت ها و توانمندی های آن تصریح کرد: خدمات قابل توجهی طی سال های گذشته در این منطقه ارائه شده است و با توجه به سخت کوشی و فعالیت مستمر مردم خصوصا در بخش کشاورزی، آینده درخشانی را می توان برای این منطقه متصور بود.

وی افزود: زندگی مردم این منطقه و الگوی معیشتی آنها متکی به کشاورزی است که باید با ایجاد تنوع به بهبود وضعیت اقتصادی و امرار معاش آنها کمک کرد.

استاندار فارس، گسترش نواحی صنعتی را از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار کرد: با ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی در منطقه کامفیروز، می توان ضمن جذب جوانان تحصیل کرده، رونق اقتصادی ایجاد کرد.

دکتر احمدی از مردم این منطقه خواست تا با ایجاد شرکت عمران و توسعه، نسبت به اجرای طرح های گردشگری خصوصا در منطقه بهشت گم شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: دولت نیز با فراهم کردن زیرساخت های لازم و همچنین اعطای تسهیلات، اینگونه طرح ها را مورد حمایت قرار خواهد داد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس افزود: دولت برای رشد و توسعه زیرساخت ها در این منطقه با هدف ایجاد رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت و انجام مهاجرت معکوس کوتاهی نخواهد کرد.

استاندار فارس، حفظ و حراست از جنگل در این منطقه را بیانگر شعور و درک بالای مردم دانست و گفت: از آنجا که زیبایی و طراوت این منطقه به جنگل و سد درودزن بستگی دارد لذا روند نگهداری و حفظ آنها باید تداوم داشته باشد و مردم با تمام وجود از جنگل پاسداری کنند.

دکتر احمدی، همچنین توسعه شبکه های دیجیتال صدا و سیما در منطقه کامفیروز را از جمله برنامه‌های مدیریت ارشد استان برشمرد.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، روند اجرای پروژه های عمرانی در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات که ناشی از وضع تحریم های ناجوانمردانه است، اما هیچ پروژه عمرانی در استان تعطیل نیست.

شرکت عمران و توسعه در کامفیروز راه‌اندازی شود

استاندار فارس همچنین در جمع مردم بخش کامفیروز شمالی نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت منطقه است، گفت: هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند برای ایران اسلامی مقتدر تصمیم گیری کند.

احمدی افزود: این عزت، اقتدار، امنیت و آرامش را مدیون رهبری با صلابت، اقتدار نیروهای مسلح، از جان گذشتگی و ایثار شهدا و خانواده معظم آنها و صبر و پایداری مردم هستیم.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در منطقه ای که مملو از آشوب و التهاب است و مردم کشورهای منطقه در اضطراب به سر می برند، جزیره ثبات و آرامش است.

دکتر احمدی اضافه کرد: مردم ایران 35 سال است که در مقابل قدرت های بزرگ بر حق خود پافشاری می کنند و هیچ گاه زیر با ذلت نرفته و نخواهند رفت.

استاندار فارس از مردم این بخش خواست تا با ایجاد شرکت عمران و توسعه و به کارگیری از سرمایه های خود، در زمینه ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری سرمایه گذاری کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: دولت به دنبال کارخانه سازی نیست اما با فراهم کردن زیرساخت و اعطای تسهیلات از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید، در خصوص انجام سفرهای شهرستانی هم گفت: طی یک سال گذشته به اکثر بخش های استان سفر داشتیم و مسایل این بخش ها مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر احمدی اضافه کرد: قبل از انجام سفرها، مسایل در مرکز استان با حضور فرماندار و مدیران استانی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از انجام بازدید و تشکیل شورای اداری و برنامه ریزی در شهرستان، طرح هایی در جهت رفع مشکلات تصویب می شود.

بنابر این گزارش با حضور استاندار فارس، کلنگ گازرسانی به بخش کامفیروز نیز به زمین زده شد. برای اجرای این پروژه با 100 کیلومتر شبکه توزیع و 78 کیلومتر لوله گذاری، اعتبار 500 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان