کد خبر: ۱۰۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل سازمان هواشناسی استان فارس:

دمای هوا در استان بین 3 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش می یابد

مدیرکل سازمان هواشناسی استان فارس از افت دمای هوا در استان از روز سه شنبه خبر داد وگفت: از روز سه شنبه 18 آبان ماه تا پایان هفته دمای هوا در استان بین 3 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

عبدالکریم جامع در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به پیش بینی هوای استان در 24 سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: طی 24 ساعت آینده با عبور امواج ناپایدار از مناطق شمالی، شمال غربی و مرکزی شاهد بارش باران و رگبار در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: این بارش ها به صورت پراکنده است و بین 1 تا 4 میلیمتر تخمین زده می شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان فارس با یادآوری افت دما که از سه شنه 18 آبان ماه اتفاق می افتد، تصریح کرد: از روز سه شنبه و با گذر این سامانه ناپایدار دما در استان بین 3 تا 6 درجه کاهش می یابد.

جامع ضمن توصیه به کشاورزانی که ممکن است به علت تاخیر، محصولات خود را برداشت نکرده باشند، ابراز داشت: کشاورزان مناطقی از استان که هنوز محصولات خود را جمع آوری نکرده اند، باید اقدامات لازم را برای سرمازدگی احتمالی محصولات خود انجام دهند.

وی همچنین از زنبور داران استان خواست در برابرافت دما پیشگیری های لازم را انجام دهند.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان فارس با اشاره به دمای امروز شیراز که در گرمترین ساعات به 25 و در سردترین به 7 درجه می رسد، گفت: بیشترین دمای هوای شیراز در 48 ساعت آینده 23 و کمترین دما به 5 درجه سانتی گراد می رسد.

جامع در پایان، با بیان این که الگوی فشار سطح متوسط به گونه ای هستند که مانع نفوذ سامانه های بارشی بر روی استان فارس می شود، تصریح کرد: بارش های موثر( بیش از 10 میلی متر) در فصل پاییز از 15 آذرماه شروع می شود که الگوهای پیش یابی نشان از بارش های نرمال از 15 آذر تا دی ماه می دهد.

نظرات بینندگان