کد خبر: ۱۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

طلاق های صعودی حاصل نداشتن مهارت زندگی است

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز، اصلی ترین مشکل زوج ها را نداشتن مهارت زندگی عنوان کرد و گفت: اگر فرزندان ما مهارت زندگی صحیح را آموزش ببینند با بسیاری از مشکلات پس از ازدواج دست به گریبان نخواهند شد.

نداشتن مهارت کافی زندگی سرخطی برای طلاق های صعودی است

قاضی اصغر تک بند در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص مشکلات زوج های جوان و طلاق های نابهنگام گفت: در گذشته جوانها سبک زندگی و تعهد را به واسطه مسئولیت هایی که داشتند تمرین می کردند و نهایتا وقتی وارد زندگی می شدند از توانایی و ظرفیت لازم برای پذیرش مسئولیت های سنگین تر برخوردار بودند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه امروزه جوانان ما به اندازه کافی توانمندی پذیرش یک زندگی مشترک را پیدا نکرده اند، گفت: عدم آشنایی دخترها و پسرهای ما برای شروع یک زندگی جدید و برخورد با مشکلات گوناگون، باعث شده که نتوانند در زندگی مشترک خود موفق باشند و بجای حل مسائل، آخرین راه که طلاق است را همان ابتدا انتخاب می کنند.

تک بند خواسته های زوجین از یکدیگر، مهریه های سنگین، باورمند نبودن مرد درخصوص پرداخت نفقه و پذیرفتن مسئولیت سرپرستی خانواده، توقع نابجای زن و عدم تمکین را از دلایل طلاق های زود هنگامی دانست که دامن گیر خانواده های جوان ما شده است و تصریح کرد: شدت عصبانیت و ناتوان بودن در برآورده کردن خواسته های یکدیگر، زن و مرد را وادار برای انتخاب طلاق توافقی کرده است.

وی افزود: عدم بلوغ اجتماعی، عدم بلوغ جسمانی، عدم ارضای جنسی، مسائل مالی، یک سری هزینه های دست و پاگیر در قبل از ازدواج که بر اثر عرف غلط چشم و هم چشمی صورت گرفته، از دلایل مهم طلاق در جامعه به شمار می رود.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز، اصلی ترین مشکل زوج ها را نداشتن مهارت زندگی عنوان کرد و گفت: اگر فرزندان ما مهارت زندگی صحیح را آموزش ببینند با بسیاری از مشکلات پس از ازدواج دست به گریبان نخواهند شد.

این قاضی باسابقه استان فارس با اظهار اینکه فقط دادگستری تنها، نمی تواند کاری کند، تصریح کرد: تمامی ارگان ها و ادارات در تمامی حوزه ها که به یک نوعی به مسایل اقتصادی، آموزشی، تربیتی، فرهنگ و زیر مجوعه فرهنگ ارتباط دارند، می توانند در امر آموزش جوانان ما دخیل باشند.

وی با تأکید بر رسالت مهم رسانه ملی در خصوص روشنگری و ارائه آموزش به مخاطبان خود، خاطرنشان کرد: رسانه ملی با توجه به مدیریتش می تواند تاثیرگذار باشد؛ اگر خوب مدیریت نشود می تواند تاثیر سوء داشته باشد و بالعکس، اگر خوب مدیریت شود می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز، جایگاه خانواده را در امر آموزش بسیار پررنگ عنوان کرد و گفت: باید به فرزندان خود بیاموزیم که با کوچکترین مشکلی سریع به دادگاه و کلانتری ها مراجعه نکنند، در ابتدا سعی شان بر مشورت گرفتن از ریش سفیدها و گیسو سفیدان فامیل باشد؛ بزرگترها هم مشکلات این زوج ها رو کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه های قبل و حین ازدواج، آسیب بسیاری به طرفین می زند، افزود: جوانان سعی کنند از اشرافی گری بپرهیزند و با مدیریت و برنامه ریزی مناسب شروع زندگی شان را جشن بگیرند.

تک بند در انتها عفیف بودن زوج ها را عامل مهمی در زندگی مشترک بیان کرد و اظهار داشت: برخی از خانم ها و مخصوصا آقایان به رابطه نامشروع خود پس از ازدواج نیز ادامه می دهند و یا رابطه جدید و ناصحیحی به وجود می آورند که این موضوع، آسیب بزرگی به بنیان خانواده وارد می کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان