کد خبر: ۱۰۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵

شیراز و مرودشت آب شرب نخواهند داشت/ روخانه خشک جان تازه‌ای می گیرد

نماینده مرودشت گفت: خشکسالی فارس از بختگان گذشته و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد سال آینده آب شرب برای شیراز و مرودشت هم نخواهیم داشت.
به گزارش شیرازه، مهدی برومندی در جلسه مدیریت تالاب های فارس تاکید کرد: خشکسالی فارس از بختگان گذشته و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد سال آینده آب شرب برای شیراز و مرودشت هم نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: سد تاریخی درودزن چند ماه است که ورودی ندارد و این کمبود آب بی سابقه بوده است.

نماینده مرودشت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید آب استان فارس را حفظ کرد، گفت: تنها آب است که می تواند خشکسالی بختگان را برطرف کرد و برای رسیدن به این مهم باید با اجرایی کردن یک سد آب را به سد درودزن بازگردانیم.

برومندی تصریح کرد: ۳۰۰ میلیون آبی که از فارس خارج می شود به راحتی می توان مشکلات را تا حدود زیادی برطرف کرد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به طرح آمایش مشکلات خشکسالی را ایجاد کرد، گفت: جمع کردن آب استان فارس و اجرایی کردن طرح نکاشت باید در فارس اولویت باشد تا مشکلات تالاب ها نیز برطرف شود.

نماینده مرودشت یادآور شد: اگر این طرح ها اجرایی نشود نه تنها سال آینده آب شرب نخواهیم داشت بلکه رودخانه کر نیز همچنان در خواب می ماند.محمدعلی افشانی عصر امروز در دیدار فعالان محیط زیست استان فارس با رئیس سازمان محیط زیست به رودخانه خشک شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: رودخانه خشک از ابتدا به همین شکل بوده و مکانی برای تجمع زباله و عامل بیماری شده است.

محمدعلی افشانی استاندار فارس در دیدار فعالان محیط زیست استان فارس با رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به رودخانه خشک شیراز گفت: ایم محل تمع زباله ها گفت با ساخت سد تنگ خشک جان تازه ای میگیرد و احیا می شود.

نظرات بینندگان