کد خبر: ۱۰۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
نماینده نی ریز گفت:

مسئول بی کفایت ماندگار نخواهد بود

نماینده مردم در نی ریز گفت: مسئولی که با پیشرفت و توسعه شهرستان هماهنگی نداشته باشد اینجا ماندگار نخواهد شد، و ادامه داد مابا کسی تعارف نداریم و درمقابل حق وحقوق مردم ساکت نمی نشینیم.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ در دیدار اصغر مسعودی نماینده مردم در نی ریز در مجلس شورای اسلامی و  اعضای شورای شهر و رئیس اداره راه و شهرسازی حول محور مشکلات شهرستان و اقدامات لازمه در جهت رفع آن مباحثی مطرح شد.


اصغر مسعودی نماینده مردم در نی ریز در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه گفت: مسئولی که با پیشرفت و توسعه شهرستان هماهنگی نداشته باشد اینجا ماندگار نخواهد شد، و ادامه داد مابا کسی تعارف نداریم و درمقابل حق وحقوق مردم ساکت نمی نشینیم.


اعضای شورای شهر نظرات خود را در مورد مسائل و مشکلات شهر و همچنین پیشنهادات خود در مورد چگونگی اصلاح زیرگذر که در سال های اخیر دستخوش حوادث و بروز مشکلاتی برای مردم شده بود بیان کردند، ایجاد روگذر در ورودی شهرجلوی پارک معلم ، ایجاد کمربندی باتوجه به استقرار حدود 15 هزار نفر در مجموعه مسکن مهر ایجاد بلواردر ورودی شهر از سمت پلیس راه و انتهای خیابان موسی کلانتری و ایجاد بلوار بجای نیوجرسی درورودی شهر و ساخت وآسفالت مسیر ورودی شهر از سمت دانشکده فنی وحرفه ای از جمله مسائلی بودکه اعضای شورای شهر بیان کردند.


در این جلسه همچنین علی فخاری عضو شورای شهر علاوه بر بیان مشکلات شهر پیشنهادات دیگری نیز عنوان کردوی خطاب به دکتر مسعودی گفت:مواردی بوده که شورا مصوب کرده اماشهرداری به دلیل مسائل مختلف ازجمله کمبود اعتبار و عدم همراهی ادارات،انجام نشده که اگر قانون مدیریت واحدشهری تصویب شود بسیاری ازمشکلات حل می‌شودوی همچنین گفت اگر بودجه ای به طور جداگانه به شورای شهر اختصاص یابد بسیاری ازمشکلات در زمینه اجرای مصوبات حل می‌شود

فخاری در پایان از اعضای شورای شهر خواست مجموعه مشکلات شهر را به صورت یک پکیج به دکتر مسعودی ارائه کنند.


شاهمرادی عضو دیگر شورا با بیان اینکه این درخواست هایی که همکاران مطرح کردندازمطالبات به حق مردم هست که سالهاست عقیم مانده است گفت:با توجه به اینکه بلوار امام رضا به طول 3 کیلومتر را شهرداری اجراکرده باید پیگیری شودتا راه وشهرسازی بجای این مسیر ورودی شهرازسمت پلیس راه و انتهای خیابان موسی کلانتری را اجرا نماید که این موضوع را قبلا پیشنهاد داده ایم وی همچنین ساخت بلوار به سمت بقعه خواجه احمد انصاری و ایجاد فرودگاه را پیشنهاد داد.


فنون دیگر عضو شورای شهر هم گفت: از پلیس راه فسا تا استهبان برای هرروستا یا شهرک صنعتی زیر گذر زده انداما نوبت ما که میرسد بحث کمبوداعتبار مطرح می شود و در صورت حل مشکل زیر گذر با مشکل آب گرفتگی آن روبرو هستیم.


شاهسونی رئیس اداره راه و شهرسازی هم گفت:با پیگیری های انجام شده معاون مدیر کل راه و شهرسازی قول داده‌اند در صورت آزاد سازی مسیر فورا نسبت به اصلاح آن اقدام میکنیم.

وی همچنین گفت: با توجه به دستور وزیربحث روگذر در دستور کار قرار گرفته ودرصورت تأیید کمیسیون ازمحل اعتبارات ملی این کار انجام می‌شود.

عباس منزه شهردار نی ریز دراین جلسه گفت:برای اولین باراست که نماینده مجلس درجلسه شورای شهر شرکت میکند که جای تقدیردارد و برای این موضوع خدا را شکر میکنیم

منزه ادامه داد : جهت این موارد نماینده محترم به وزیر راه نامه نوشته و دستور آنها را گرفته اند ودر این مورد هم امیدوارم با همکاری نماینده مجلس، اداره راه و پیگیری محمد رضا امیری فرماندار نی ریز این مشکل حل شود.

شهردار افزود:انتظاراینکه همه مشکلات شهرستان یک شبه یا حتی در یک دوره حل شود را نداریم واگرتوسعه متوازن هر دو شهرستان درنظرگرفته شود ما به حق خود می رسیم.


مسعودی هم دراین نشست مشترک گفت:واقعا مظلومیت شهرستان زیاد است و هر چه ما شبانه روز کار کنیم کم است ثمره این جلسات باید عملیاتی باشد و مردم نتیجه را ببینند.


مسعودی ادامه داد:شهرستان ما یک شهرستان صنعتی وکشاورزی است و اگر این پتانسیل درست مدیریت شود‌ ما نباید مشکلی داشته باشیم متأسفانه سال 91 بالغ بر 550 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را جدا کردند و کسی خبر نشد چون از وضعیت ما سوءاستفاده شده و حق و حقوق ما داده نشده است.

وی افزود: ما در شهرستان 400 کیلومتر راه خاکی داریم که باید فکری به حال این کرد، و برای حل مشکلات کار اداری جوابگو نیست و باید فراتر ازوظیفه خود عمل کنیم من در بسیاری از موارد با استاندار،مدیر کل و وزیر صحبت کرده ام و در مواردی دستور داده اند ولی دستور کافی نیست و باید عملیاتی کار کنیم


وی در پایان گفت:شهرستان ما به سمت صنعتی شدن پیش میرود و باید با اولویت بندی کارها زیرساخت های لازم را آماده کنیم و جهت اصلاح زیر گذر نیز از فرماندار می خواهم که به این موضوع به عنوان صدقه جاریه نگاه کنند و با شهرداری همکاری لازم راانجام دهند، برای ما زشت است که از شهرستان های دیگر برای تحصیل به اینجا بیایند و وقتی ورودی دانشکده را می بینند برگردند من در برابر حق و حقوق مردم ساکت نمی نشینم.



نظرات بینندگان