کد خبر: ۱۰۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهورآمریکاست/آنهابه هرقیمتی به دنبال منافع خودشان هستند

نماینده ولی فقیه در فارس : 37سال آموخته‌ایم که هر شخصی در آمریکا روی کار بیاید باز این کشور منافع خود را با جنگ‌افروزی بیرون از مرزهای خود دنبال می‌کند و متعهد به امنیت اسرائیل است.
فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهورآمریکاست/آنهابه هرقیمتی به دنبال منافع خودشان هستند
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سومین حرم اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه هیچ دوره‌ای از انتخابات آمریکا مانند دوره اخیر نبوده است، اظهار داشت: دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور لایه‌های درونی و طبل توخالی آمریکا را برای دنیا برملا کردند.

وی با اشاره به‌ اینکه برخی از تأثیر این انتخابات بر کشور ما سخن می‌گویند، افزود: 37 سال آموخته‌ایم که هر شخصی در آمریکا روی کار بیاید باز این کشور منافع خود را با جنگ‌افروزی بیرون از مرزهای خود دنبال می‌کند و متعهد به امنیت اسرائیل است.

‌امام‌ جمعه شیراز اضافه کرد: هرگونه تغییری در انتخابات آمریکا نه به نفع ما و نه هیچ کشوری در جهان نخواهد بود و چه جمهوری‌خواهان و چه دمکرات‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارند.

خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز این شهر با اشاره به هفته کتاب و بیان آیاتی از کلام‌الله مجید در مورد ارزش قلم، گفت: کتاب در آیات قرآنی جایگاه رفیع و بلندی دارد که در جامعه اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان ‌اینکه انبیای بزرگ الهی با کتاب آمدند و همراه با آن، مردم را دعوت کردند، تصریح کرد: در سبک زندگی اسلامی باید زمانی از شبانه‌روز به مطالعه کتاب‌های ارزشمند اختصاص یابد و این رسالت امروز بر دوش ما گذاشته شده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی(ع) مبنی‌ بر اینکه آرامش خود را در کتاب دنبال کنید و بیابید، یادآور شد: نخستین پیشوا و امام شیعیان، اهل مطالعه و کتاب را افرادی دانسته‌اند که هیچ آرامشی از دست آنان خارج نمی‌شود.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها در این هفته به تأثیرات عظیم رسانه‌ها در حرکت دادن جامعه به سمت خوبی‌ها و یا بدی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: استکبار امروز بر مرکب رسانه سوار شده و با ابزار رسانه‌ای در پی پیاده کردن اهداف شیطانی خود است.

وی بر لزوم تقویت رسانه‌های انقلابی تأکید و تشریح کرد: باید با تحکیم و تثبیت رسانه‌های انقلابی رسانه‌های استکباری را تضعیف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره‌ به اینکه ما فقه رسانه‌ای داریم، توضیح داد: باید با فقه رسانه‌‌ای و رعایت اخلاق آن، از دروغ‌پراکنی و شایعات و سرکشی به زندگی خصوصی مردم جلوگیری کرد.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه امروز در فضای مجازی اخلاق و اصول فقهی رسانه‌ای رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: به خطر انداختن آبروی افراد در این فضا گناه بزرگی است.

آیت‌الله ایمانی همچنین در ادامه به مباحث مرتبط با راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این امر تهدیدی مانند لانه جاسوسی پیشین آمریکا در کشورمان است و هدف از دنبال کردن این موضوع به‌ وجود آوردن تحریم‌های متعدد به بهانه‌های گوناگون است.

وی عنوان کرد: نویسنده این راهبرد خود در سخنانی گفته است که اکنون اروپا برخلاف آمریکا در ایران نفوذ دارد و ما می‌خواهیم از این اهرم برای ایجاد ساختار جدید امنیتی خاورمیانه استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: مسائل بسیاری پشت سر راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران است که امیدواریم مسؤولان سیاسی کشور جواب قاطعی به این درخواست بدهند و امید واهی آنان را به ناامیدی مبدل کنند.

امام‌ جمعه شیراز در پایان با اشاره به راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی گفت: تنها امامی که برای او زیارت اربعین گفته‌شده، حسین‌بن علی (ع) است که باید عظمت و بزرگی اربعین را درک کنیم و در مراسمی که در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) برگزار می‌شود با عزاداری جمعی و تشکیل ید واحده شرکت و پایه‌های ایمان خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان