کد خبر: ۱۰۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت های کشور

72 باب کتابخانه در استان فارس توسط خیران ساخته شده است

مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت های کشور گفت: در حال حاضر 667 کتابخانه عمومی خیرساز در کشور فعال است که از این تعداد 72 باب از آن در استان فارس قرار دارد.

به گزارش شیرازه، محمدربیع احمدخانی در آئین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در شیراز با بیان این که سه هزار و 325 کتابخانه در کشور وجود دارد، ابراز داشت: ازاین تعداد دوهزار و 375 کتابخانه نهادی و 677 کتابخانه خیر ساز است که 72 باب خیر ساز با 19 هزار مترمربع زیر بنا در استان فارس قرار دارد.

وی ادامه داد: 615 قطعه زمین با 504 هزار متر مربع توسط خیرین در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی کشور گذاشته شده که 42 قطعه آن با 45 هزار متر مربع در استان فارس است.

مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت های کشور با اشاره به این که در کنار توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی، شاداب سازی نیز مورد نظر است، تصریح کرد: باید مردم روستاهای با جمعیت کمتر از 1500 نفر از طریق کتابخانه های سیار از نعمت کتاب کتابخوابی بهرهمند شوند و همچنین در شهرها و روستاهای با جمعیت بالا با کمک خیران کتابخانه های عمومی احداث شود.

احمدخانی به جمعیت 4 میلیون و 596 هزار جمعیت استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: که 5/4 جمعیت کل کشور در استان فارس و 2/6 درصد از کتابخانه های عمومی کشور در استان فارس به عنوان چهار استان بزررگ کشور است.

وی گفت: در استان فارس به ازای هر 25 هزار نفر یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد که در حال حاضر 207 کتابخانه فعال است.

نظرات بینندگان