کد خبر: ۱۰۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
همزمان با اربعین حسینی؛

مراسم عزاداری این روز در استان فارس از شبکه‌های ملی پخش می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: مراسم عزاداری اربعین در استان فارس به صورت مستقیم ارادت مردم از طریق شبکه‌های متعدد ملی و استانی و فراملی رادیویی و تلویزیونی منعکس می‌شود.

به گزارش شیرازه و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای فارس سید تقی سهرابی در نشست هم‌اندیشی مراسم اربعین حسینی که در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم  تاکنون برنامه‎های ویژه توسط برنامه‌سازان خدوم این مرکز تولیدشد و همه مخاطب‌پسند بود اما همه این تلاش‌ها یک طرف و تلاش برای انعکاس باشکوه ارادت مردم شیراز و فارس به خاندان عصمت و طهارت در روز اربعین یک طرف قرار دارد. 

وی موفقیت‌های پی‌درپی مرکز فارس را به برکت نام امام حسین (ع) دانست و تاکید کرد: کارکنان صداوسیمای فارس هم در رادیو هم تلویزیون هم خبر، همچنین خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها و نیز فضای مجازی در اربعین  منسجم‌تر انرژی را متمرکز کرده‌اند تا سوگواری مردم عزیز فارس و شیراز را در عزای سالار شهیدان به نحو احسن و به طور شایسته به تمام جهان مخابره کنند.

وی مردم فارس را فرهیخته و ارادتمند به اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همه انرژی‌ها برای اربعین متمرکز شود چراکه روز اربعین یک قدرت‌نمایی مؤمنانه است و مردم هوشمند فارس و ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حضوری یکپارچه در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام خواهند داشت.

سهرابی با اشاره به بیان ارزشمند نماینده معزز ولی فقیه در استان فارس گفت: مردم در روز اربعین به گونه‌ای عمل خواهند کرد که شیراز را با اربعین بشناسند و یاد اربعین یادآور ارادت مردم فارس به کربلا باشد.

وی بیان کرد: صدا وسیمای فارس حسینیه اربعین است و تمام حوزه‌ها بدون استثناء در خدمت اربعین هستند.اربعین باید به نام شیراز ثبت شود. حضور گسترده مردم در ارادت به خاندان عصمت و طهارت را انعکاس می‌دهیم و مثل روز قدس مثل تشییع شهدای بصیر، برگ زرین دیگری به افتخار فارسیان رقم خواهیم زد.

مدیرکل صداوسیمای فارس به حضور افزون بر 400 نفر از همکاران و استقرار گسترده گروه‌های برنامه‌سازی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: هم مسیر چهار راه پیروزی هم در خیابان حضرتی هم خیابان 9 دی و هم سه راه احمدی، همکاران آماده پوشش صدا و تصویر هستند و واحد سیار و دوربین‌های متعدد در حرم مستقر هستند و به صورت زنده و مستقیم ارادت مردم را به خاندان عصمت و طهارت از طریق شبکه‌های متعدد ملی و استانی و فراملی رادیویی و تلویزیونی انعکاس می‌دهند.

نظرات بینندگان