کد خبر: ۱۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹

انتقاد بسيج دانشجويي 90 دانشگاه استان فارس از برگزاري جشن جهاني نوروز

 بسيج دانشجويي 90 دانشگاه استان فارس با انتقاد از برگزاري جشن جهاني نوروز آورده است: آيا مي توان در اين شرايط حساس كه چشم اميد همه انقلابيون منطقه به جمهوري اسلامي است به جشن و پايكوبي پرداخته و برادران ديني خود در بحرين و ليبي را دچار ياس و نااميدي از انقلاب اسلامي كنيم؟!

شوراي تببين مواضع بسيج دانشجويي استان فارس در بيانيه اي اقدامات ضد فرهنگي در شهر مقدس  شيراز را محكوم كرده و اظهار داشته است: در نوروز 1341  با استقبال مراجع عظام و علما و روحانيون و مردم مسلمان از پيشنهاد امام خميني مبني بر تحريم عيد و برافراشتن پرچم سياه بر سر در منازل، عيد شادي آفرين رنگ عزا به خود گرفت، در بسياري از محافل و خصوصا در شهر مقدس قم پارچه هاي سياه آويخته شد كه عبارت «امسال مسلمين عيد ندارند» روي آن نوشته شده بود تا مسير مبارزه و مقاومت همچنان باز و راه ايستادگي و بصيرت همواره گشوده باشد.
 
اين بيانيه افزوده است: در حالي نوروز باستاني 1390 از راه مي رسد كه مردم مسلمان منطقه شاهد كشتارهاي بي رحمانه حكام خودكامه خود در كشورهاي عربي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا هستند.
 
سازمان بسيج دانشجويي فارس در ادامه اين بيانيه خاطرنشان كرده است: اين روزها و همزمان با نوروز باستاني همه فارسي زبانان جهان و مردان و زنان آزاده جهان اسلام سياهپوش عزاي مردم مظلوم بحرين، ليبي، مصر، تونس، يمن و... از جور جلادهاي زمان و حكام ديكتاتور منطقه مي باشند.
 
بسيج دانشجويي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان فارس تصريح كرده اند: كشتار شيعيان بحرين و مردم ليبي در آستانه نوروز باستاني در شرايطي صورت مي گيرد كه برخي نزديكان دولت در تدارك برگزاري جشن جهاني نوروز هستند! جشني كه در ابتدا قرار بود در تخت جمشيد و به سبك و سياق جشن هاي 2500 ساله شاهنشاهي برگزار شود.
 
اين بيانيه عنوان داشته است: برگزاري جشن نوروز با آنكه  مي تواند يك فرصت براي همدلي و تقويت پيوند هاي بين المللي با توجه به آداب و رسوم ايراني باشد، اما وقتي از جمهوري اسلامي سخن مي گوييم يعني بر اسلامي تاكيد مي كنيم كه هر آنچه را براي پيوند هاي بين المللي لازم است در آن وجود دارد.
 
شوراي تببين مواضع بسيج دانشجويي استان فارس بيان كرده است: با اين همه در حالي به روز بين المللي نوروز و روز فرهنگ و صلح جهاني نزديك مي شويم كه در همسايگي ما و در كشور بحرين هر نداي الله اكبر با شليك مستقيم گلوله پاسخ داده مي شود و جوخه هاي ترور رژيم سفاك سعودي قلب برادران شيعه را هدف قرار مي دهند.
 
افسران مقابله با جنگ نرم دانشگاه هاي استان فارس در اين بيانيه متذكر شده اند: آيا مي توان در اين شرايط حساس كه چشم اميد همه انقلابيون منطقه به جمهوري اسلامي به عنوان ام القراي جهان اسلام و مكتب تشيع است به جشن و پايكوبي پرداخته و برادران ديني خود در بحرين و ليبي را دچار ياس و نااميدي از انقلاب اسلامي كنيم؟!
 
اين بيانيه تاكيد كرده است: آيا لازم است بودجه هنگفتي را در جشني هزينه كنيم كه بوي قوميت گرايي از آن به مشام مي رسد در حالي كه هرگونه قوميت گرايي مطرود اسلام بوده و هست؟!
 
در بخش پاياني اين بيانيه گفته شده است: ما دانشجويان بسيجي دانشگاه هاي استان فارس از مسئولين كشور مي خواهيم در حمايت از مبارزان مسلمان با منتفي كردن جشن هاي نوروز امسال تمام همت خود را به حمايت از مردم مظلوم منطقه گمارده و انشاءالله با پيروزي مردم انقلابي در كشورهاي همسايه در سالهاي آينده اين جشن را با شكوه هرچه تمام تر و با حضور همه مردم منطقه برگزار نمايند.
 
بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مراكز آموزش عالي فارس با ابراز تاسف بيان كرده است: از طرفي زمزمه هايي مبني بر برپايي مجالسي در شهر شيراز به گوش مي رسد كه هرگز زيبنده عنوان پرافتخار سومين حرم اهل بيت (ع) نيست، شهري كه پرچم عزت و افتخار هميشگي آن را شهدا و ايثارگران هميشه جاويد در آسمان عزت و بصيرت و ولايتمداري برافراشته اند و ايستادگي و پايمردي را جاودانه ساخته اند.
 
افسران مقابله با جنگ نرم استان فارس يادآور شده اند: آيا متوليان امر فرهنگ و مسئولين استان نمي دانند كه محوريت تمام فعاليت ها و برنامه ريزي هاي آنان مي بايست در راستاي تحقق واقعي سومين حرم اهل بيت (ع)باشد.
 
شوراي تببين مواضع بسيج دانشجويي استان فارس تصريح كرده است: آيا برپايي مجالس موسيقي و دعوت از گروههاي هنري كه عمدتا فعاليت آنها مورد تاييد اصول اسلامي و منش انقلابي مردم ولايتمدار شيراز و استان فارس نمي باشد بايد به عنوان عيدانه مديران و مسئولان اجرايي فارس به هموطنان و ميهمانان نوروزي تقديم گردد.
 
اين بيانيه در پايان خاطرنشان كرده است: دانشجويان بسيجي استان فارس با هوشياري و تيزبيني كامل ضمن مطالبه هميشگي تحقق عنوان شهر مقدس شيراز هرگز اجازه تركتازي و يكه تازي افكار منحرف را در سومين حرم اهل بيت (ع) و مهد فرهنگ و تمدن اسلامي به فرصت طلبان نمي دهند و در مقابل آناني كه قصد دارند با ترويج مكاتب ضد اسلامي خود به مقابله با فرهنگ اصيل اسلامي و انقلابي اين سرزمين شهيدپرور بپردازند قاطعانه و بدون هيچ گونه اهمال و مماشات خواهند ايستاد.

انتهاي پيام/16

نظرات بینندگان