کد خبر: ۱۰۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
چهارم آذرماه به مناسبت هفته بسیج

کنگره سلمان فارسی در دشت ارژن شیراز برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز از برگزاری کنگره سلمان فارسی در محل قدمگاهش در منطقه دشت ارژن خبرداد.
به گزارش شیرازه، سپاه ناحیه ثارالله، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی‌پور فرمانده سپاه ناحیه ثارالله با اعلام این خبر اظهار داشت: این کنگره به مناسبت هفته بسیج با حضور مسئولان شهرستان شیراز با محوریت بخشداری ارژن و حوزه های بسیج شهر خانه زنیان وابسته به سپاه ناحیه ثارالله در قالب ستاد مردمی بزرگداشت سلمان فارسی برگزار می‌شود.

سرهنگ محبی‌پور با بیان اینکه کنگره سلمان فارسی صبح پنجشنبه 4 آذر در سالن ورزشی دشت‌ارژن برگزار می‌شود، گفت: اجرای گروه سرود و تعدادی از نخبگان بسیجی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه ثارلله شیراز خاطرنشان کرد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت سلمان فارسی برای مردم استان فارس و شهرستان شیراز و استفاده از فرصت قدمگاه این شخصیت بزرگ دینی به‌عنوان جاذبه گردشگری مذهبی یکی از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با بیان اینکه سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز سخنران این کنگره است، گفت: سلمان فارسی از انصار رسول‌الله(ص) بود که با روحیه حق‌طلبی به دین اسلام گروید و در این زمینه بر اساس مستندات تاریخی و روایات ایشان از منطقه دشت ارژن کازرون عبور و به منطقه حجاز عزیمت کرده و با این استدلال قدمگاه ایشان محرز و روایت شده است.

سرهنگ محبی‌پور با اشاره به توزیع  کتاب سلمان فارسی با همکاری آموزش و پرورش و توزیع بین دانش‌آموزان، این اقدام را گامی موثر در مسیر شناخت آن شخصیت ارزشمند مذهبی بیان کرد.




انتهای پیام/
نظرات بینندگان