کد خبر: ۱۰۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
خطیب جمعه خرامه:

جواب بدعهدی‌های آمریکا، مُشت محکم ملت ایران است

خطیب جمعه خرامه گفت: جواب بدعهدی های آمریکا مشت محکم ملت ایران است، بارها اعلام کردیم تا خوی استکباری و بدعهدی در آمریکا وجود دارد مردم انقلابی ایران با لبیک به ندای رهبرشان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، حجت الاسلام علی اصغر علیایی امام جمعه موقت خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با تاکید بر رعایت تقوا اظهار داشت: خدا برکات خود را از آسمان و زمین برای مردمی که اهل تقوی و ایمان باشند نازل خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسمات ایام محرم و صفر گفت: دو ماه عزاداری و برگزاری مجالس برای اهل بیت (ع) انجام شد، امیدوارم که بتوانیم از معنویات این دو ماه عزاداری استفاده کرده و ذخیره قبر و قیامت خود کنیم.

حجت الاسلام علیایی ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخ برخورد قطار مسافربری و عرض تسلیت به اهالی آذربایجان بیان داشت: در ابن قضیه خواستار پی گیری و شناسایی عوامل و کسانی که در این حادثه نقش داشته اند هستیم.

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: بعد از سال 93 تمام خطوط ریلی مجهز به سیستم پیشگیری از حادثه بود پس چرا بعد از این همه هزینه و خرید تجهیزات باز چنین حادثه ای اتفاق افتاد، برای جلوگیری از تکرار دوباره باید این مسئله بصورت ریشه ای حل شود و دولت نباید به راحتی از کنار چنین حوادثی بگذرد.

وی به تمدید مجدد تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: تمدید تحریم ها علیه ایران در کنگره آمریکا و سنا به تصویب رسید و حالا منتظر رای نهایی رییس جمهور آمریکاست البته با توجه به اینکه بیش از دو سوم نمایندگان آن را امضا کرده اند این طرح قابل اجرا خواهد بود.

حجت الاسلام علیایی تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران را نقض واضح برجام عنوان کرد و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: تمدید تحریم ها و شروع مجدد تحریمی که قبلا وجود داشته با تحریم جدید هیچ فرقی نمی کند.

خطیب جمعه خرامه، خطاب به دولت سوال کرد: هدف از برگزاری مذاکرات چه بود؟ آیا دولت قصد داشت در این فرصت کوتاه مذاکرات را به نتیجه برساند؟ مگر قرار نبود تمام تحریم ها در همان روز اول به طور کلی برداشته شود؟ چقدر امتیاز دادید؟ چقدر تعداد سانتریفیوژها را کم کردید؟ چقدر درصد غنی سازی را پایین آوردید؟ چقدر اورانیوم غنی شده از کشور خارج کردید؟ مگر نه قلب راکتور اراک را از بتن پر کردید.

وی افزود: در مقابل چه کار کردید؟ آیا نفت به راحتی فروش میرود؟ آیا معالات بانکی به راحتی انجام می شود؟ آیا لوازم صنایع داخلی را به راحتی می توان خرید؟ آیا به توافق واقعی رسیدیم؟ فلسفه مذاکرات، گشایش زندگی مردم بود تا رکود اقتصادی از بین برود و اشتغال زایی شود، کارشناسان گزارش دهند که آیا سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتر شده است؟

حجت الاسلام علیایی به روز دانشجو اشاره کرد و ادامه داد: 16 آذر روزیست که خون جوانان برای مقابله با خوی استکبار ستیزی آمریکا و مزدوران آمریکایی ریخته شد اما عده ای از این روز برای رسیدن به اهداف سیاسی شان استفاده می کنند.

خطیب جمعه خرامه با تاکید مجدد بر سخنان رهبری مبنی بر عجله در توافق هسته ای گفت: جواب بدعهدی های آمریکا مشت محکم ملت ایران است، بارها اعلام کردیم تا خوی استکباری و بدعهدی در آمریکا وجود دارد مردم انقلابی ایران با لبیک به ندای رهبرشان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

نظرات بینندگان