کد خبر: ۱۰۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵

بی مهری مسئولان فرهنگی به هنر نمایش؛ مشکل هنرمندان دفاع مقدس

خادمی یکی ازهنرمندان عرصه نمایش شهرستان سپیدان، کم لطفی و بی مهری مسئولان فرهنگی و هنری را از مشکلات هنرمندان دفاع مقدس دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون   خادمی یکی ازهنرمندان عرصه نمایش شهرستان سپیدان، کم لطفی و بی مهری مسئولان فرهنگی و هنری را از مشکلات هنرمندان دفاع مقدس دانست.

خادمی اظهار کرد: فعالان عرصه هنر نمایش مورد بی مهری و عدم حمایت مالی از آثار و تولیدات این عرصه را دلیلی بر انزوای این هنر و مهجور ماندن آن نسبت به دیگر عرصه های هنری می دانند.

 
وی افزود: در برهه ای که با توجه به تهاجمات گسترده دشمن در عرصه های فرهنگی، نیاز جامعه به گسترش و درونی کردن فرهنگ ارزشی و اصیل ملی بیشتر احساس می شود، انتظار و خواست هنرمندان در خصوص حمایت از سوی متولیان فرهنگی خواسته بزرگی نیست.

این کارگردان نمایش در خصوص مشکل مادی هنرمندان بیان کرد:نیمی ازمشکلات در عرصه هنر به پول بستگی داردو در صورت عدم حمایت مالی این مساله در بین هنرمندان نیز می تواند نمود عینی پیدا کرده و نه تنها مسیر زندگی بلکه مسیر اعتقادات آنها را نیز تغییر دهد.

 
خادمی ادامه داد: همانگونه که بارها ترفندهای دشمنان را دیده ایم که همیشه سعی کرده اند با سوء استفاده از نیازهای مالی اقشار مختلف جامعه آنها را با قیمتهای پیشنهادی خود بخرند و در راستای رسیدن به اهداف ضد اسلامی و ضد ایرانی خود بر علیه دولت مورد بهره برداری قرار دهند، هنرمندان و بالاخص هنرمندان عرصه نمایش  نیز در صورتی که حمایت مالی نشوند از این توطئه های دشمنان مصون نیستند.

وی با بیان اینکه هنرمندان و به خصوص هنرمندان نمایش وتئاتر دفاع مقدس وبچه های عرصه جنگ انسانهایی پاک و بی ادعا هستند، گفت: از مدیران فرهنگی شهرستان بخصوص اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان خواهش دارم که به داد دل بچه های هنرمند عرصه نمایش برسند و بدانند که در صورت عدم حمایت جدی از آنها چه از لحاظ مادی و چه معنوی و عدم توجه به آثار و تولیداتشان مسوولیت به خطا رفتنشان با خود مسوولان و متولیان است.

این هنرمند عرصه نمایش شهرستان افزود: تمامی کسانی که در عرصه های مختلف هنری فعالیت می کنند، به دنبال هیچگونه پاداش و توجهی نیستند و فقط رضایت خدا و پاداش اخروی را سرلوحه کار خود قرار می دهند، اما این مساله نباید باعث شود که مسوولان از این بی ادعایی سوء استفاده کرده و آنان  را به ورطه فراموشی بسپارند. در بین این قشر از هنرمندان کسانی هستند که علیرغم سالها خدمت خالصانه و تولید آثار فاخر مدتهاست مورد بی مهری مسئولان فرهنگی قرارگرفته و مسوولان باید بداند که شکم گرسنه هنر خلق نمی کند.

خادمی تصریح کرد: نبود بستر لازم و امکانات کافی برای به ثمر رسیدن  عرصه نمایش  دفاع مقدس باعث می شود که هنرمندان این عرصه به اعتقادات و زمینه فعالیت خود شک کرده و مبنا را براین بگذارند که حتما ایراد از طرز فکرشان است که از سوی مسوولان حمایت نمی شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بچه های جنگ و دفاع مقدس که قبلا در راس فعالیتهای فرهنگی و هنری بودند به علت بی توجهی متولیان این عرصه کم کم دارند از میدان به در می شوند.

 
این هنرمند عرصه نمایش بیان کرد: هنرمندانی هستند که با توجه به داشتن آثار فاخر و ارزشی در عرصه نمایش و دفاع مقدس به علت کم لطفی و بی مهری متولیان و مدیران متاسفانه در انزوای هنری خود می مانند و یادشان به فراموشی سپرده می شود.

خادمی عنوان کرد: مسوولان فرهنگی شهرستان باید بیش از این به هنرمندان عرصه دفاع مقدس توجه کنند و پاسخگوی این سوال باشند که چرا یک هنرمند متعهد در زمینه فرهنگ غنی دفاع مقدس نباید بدهکار باشد؟ و به جای اینکه بتواند با فراغ بال به تولید آثار خود در جهت غنی سازی فرهنگ معنوی کشورمان بپردازد باید غم نان بخورد؟ به راستی چه کسی پاسخگوی نیازهای مالی هنرمندان عرصه نمایش است؟

نظرات بینندگان