کد خبر: ۱۰۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

حضور پر رنگ دانش آموزان شیرازی در مسابقات جهانی رباتیک

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: تیم های دانش آموزی منتخب فارس در مسابقات المپیاد جهانی رباتیک حضوری پر رنگ داشتند.
به گزارش شیرازه، دکتر ناصر قجری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: سیزدهمین دوره مسابقات المپیاد جهانی رباتیک با حضور 2000 دانش آموز و دانشجوی منتخب از 60 کشور دنیا ، در قالب 550 تیم در شهر دهلی کشور هندوستان برگزار شد.
وی گفت: در این مسابقات که ازپنجم تا هفتم آذر ماه 1395 برابر با 26 ؛27 و 28 نوامبر 2016 برگزار شد، 12 تیم در بخش دانش آموزی و 2 تیم نیز در بخش دانشجویی از کشور ایران حضور داشتند که سه تیم از تیم های اعزامی مرکب از دانش آموزان تلاشگر شهر شیراز بودند.
وی گفت: در این مسابقات، تیم های دانش آموزی فارس موفق به کسب رتبه 24 جهان در بخش seniorو regular و رتبه 29 جهان در بخش regular-elementary شدند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش افزود: این دوره از مسابقات در چهار شاخه تخصصی footballو regular و open وuniversity برگزارشد که دو رشته از این دوره از مسابقات به اسامی openو regular موضوع مسابقات بحث مدیریت پسماند را به خود اختصاص داده بود.
وی گفت: در این دوره از مسابقات کشور های مالزی، تایلند و روسیه به ترتیب توانستند رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.
چهاردهمین دوره مسابقات المپیاد جهانی رباتیک، سال آینده در کشور کاستاریکا برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان